اولین شاهنامه شیشه ای جهان را در  سعدآباد ببینید

نمایشگاه «اولین شاهنامه شیشه ای جهان»، بازسازی شده از شاهنامه نسخه عهد تیموری، در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از مجموعه سعدآباد، نمایشگاه «اولین شاهنامه شیشه ای جهان»، به همت کاخ سبز سعدآباد برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل 19 اثر نفیس از شاهنامه نسخه عهد تیموری، در ابعاد 40*70 سانتی متر است که پس از 2 سال مطالعه، ترمیم و بازسازی تصاویر، توسط استاد مرضیه سادات کمانیان و هنرمندان یاسمن سیاوشی، فاطمه کهلویی و معصومه کریمیان، برای اولین بار به صورت مجموعه تصاویر شاهنامه بر پشت شیشه ثبت شده است.

به منظور آشنایی بیشتر علاقمندان با این هنر، هم زمان با آیین افتتاحیه این نمایشگاه، کارگاه آموزشی هنر نقاشی روی شیشه در نگارخانه سعدآباد برگزار می شود.

نسخه نفیس و نایاب شاهنامه عهد تیموری، با نقوشی خاص، سبک نگارگری بی نظیر و رنگ های بسیار زیبا و درخشان، میراثی ارزشمند است که در گنجینه نسخ خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی نگهداری می شود و ثبت و بازسازی آن برروی شیشه توسط این گروه، تلاشی در جهت معرفی این اثر و همچنین احیای هنر نقاشی پشت شیشه است.

مرضیه سادات کمانیان متولد 1351، فارغ التحصیل رشته های هنرهای سنتی و هنرهای اسلامی (نگارگری) و مدرس هنرهای سنتی است.

وی تاکنون نمایشگاههای متعددی در ایران و در کشورهای روسیه، آلمان، انگلستان، آذربایجان و ... برپا نموده و همچنین پروژه نقاشی پشت شیشه در ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع) واقع در کربلا را در دست اجرا دارد.

کلیه دوستداران هنر می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه از 6 تا 13 تیر ماه 1397 ساعت 10 تا 18 به نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد به نشانی میدان تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

502

کد خبر: 958011

وب گردی

وب گردی