راهکارهای تقویت سفرهای داخلی/ آمادگی بانکها برای حمایت از گردشگری

رئیس کل بانک مرکزی در نشست بررسی راهکارهای تقویت ظرفیت سفرهای داخلی از آمادگی نظام بانکی برای حمایت از صنعت گردشگری داخلی خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از بانک مرکزی، ولی اله سیف و مدیران عامل بانک های کشور در جلسه ای که صبح امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بررسی راهکارهای تقویت ظرفیت سفرهای داخلی کشور پرداختند، درباره مدیریت سفر و تقویت ظریفت های داخلی، عنوان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، با این دید می توان به رشد و رونق گردشگری داخلی از طریق افزایش جذابیت های داخلی کشور، کمک کرد. چراکه ایران از ظرفیت های لازم و مناسبی برای رونق گردشگری برخوردار است و قطعاً آمار و ارقام موجود فعلی با توانمندی های صنعت گردشگری کشورمان فاصله دارد و نظام بانکی می تواند نقش مهمی را در ارتقای این صنعت ایفا کند.

او حوزه گردشگری و اقتصاد مرتبط با آن را حائز اهمیت خواند و گفت: این حوزه نقش مهم و حیاتی در رونق اقتصادی و به طور ویژه در زمینه اشتغال ایفا می کند و در این میان بی شک نظام بانکی می تواند به توسعه این صنعت در کشور یاری رساند.

رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به جهت‌گیری ها و سیاست های نظام بانکی طی دو الی سه سال گذشته درقبال بنگاه‌های کوچک و متوسط عنوان کرد: آنچه همیشه در اعطای تسهیلات به بخش های مختلف مدنظر شبکه بانکی کشور بوده است، اعطای آن به صورت جهت دار در راستای دستیابی به اهداف اقتصادی بوده به گونه ای که به این واسطه اثربخشی اقتصاد و نظام بانکی نیز ارتقا یابد.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در همین راستا و از زمان آغاز طرح حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، این طرح به شیوه‌ای پایه گذاری شد که تمامی بنگاه های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و غیره و به ویژه صنعت گردشگری را نیز در بر گیرد. در کنار این مهم یکی از اصلی ترین ویژگی های این بنگاه‌ها پراکندگی آنها در اقصی نقاط کشور است که می‌تواند موجب تحرک و رونق اقتصادی شود.

عالی ترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه صنعت گردشگری از ظرفیت بالایی برای توسعه و رشد برخوردار است، اظهار کرد: صنعت گردشگری می تواند یکی از منابع کسب درآمد ارزی باشد و در کنار این مهم،‌ باید تلاش کرد همگام با پیشرفت در این بخش به رشد اقتصادی در سایر بخش ها نیز کمک کرد.

رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه پروژه باغ موزه بانک مرکزی در حال تکمیل است، عنوان کرد: این پروژه ها از ظرفیت مناسبی برای حضور و مشارکت ها بانک ها برخوردار است. برای نمونه بانک های قدیمی کشورمان می توانند اشیای ذی قیمت و گران بهایی را که در مجموعه های خود دارند به معرض دید عموم بگذارند و در کنار آن بایگانی های متعلق به افراد ملی، مذهبی و سیاسی را نیز نمایش دهند. همچنین بانک ها هر یک می توانند با نام خود دارایی ها و ثروت ارزشمندشان را در باغ موزه بانک مرکزی خود ثبت کنند و در معرض دید عموم قرار دهند.

همچنین به گفته سیف بانک ها با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، می توانند پروژه های نیمه تمام در این زمینه را به مرحله اتمام و اجرا برسانند تا این گونه زمینه لازم برای بازگشت طرح های مورد اشاره به چرخه بازدهی فراهم شود.

بنا به گفته رییس کل بانک مرکزی به منظور تسهیل فعالیت های واحدهای گردشگری می توان با رعایت اصول کلی، برخی بخشنامه ها را به روزرسانی کنند.

401

کد خبر: 958021

وب گردی

وب گردی