بانک اطلاعاتی مشترک در استان ایجاد شود

استاندار مازندران، تسهیل و تسریع در پاسخگویی به مردم را کارکرد اصلی راه‌اندازی میز خدمت بیان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اسلامی عصر شنبه در مراسم افتتاح میز خدمت در استان مازندران بابیان اینکه سلسله دوران پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشتیم و در این دوره بیشتر به خود مشغولی گرفتارشده‌ایم افزود: خودمشغولی و مسائل درون‌سازمانی بیشترین وقت و انرژی را از ما گرفته است درحالی‌که رفتن به سمت دولت الکترونیک با برنامه عملیاتی باید آغاز شود تا فرایندها را احصاء کنیم و امور را به مردم واگذار کنیم.

استاندار مازندران یادآور شد: ظرفیت‌سازی و ساختار سازی برای پاسخگویی و اجرای مسئولیت مهم‌ترین اهداف است و مدیران باید فرایندهای سازمانی را احصاء کنند.

وی خواهان راه‌اندازی مرکز داده استان مازندران شد و گفت: باید بانک اطلاعاتی مشترک در استان ایجاد شود تا مردم از بسیاری از رفت‌وآمدهای غیرضروری به ادارات جلوگیری شود.

اسلامی به تأکید رئیس‌جمهور برای تکریم ارباب‌رجوع اشاره کرد و گفت: مردم فقط باید به میز خدمت مراجعه کنند و درخواست‌های اداری مردم در این میز ثبت، پیگیری و پاسخگویی شود.

استاندار مازندران یادآور شد: میز خدمت نباید به دبیرخانه ارسال مراسلات تبدیل شود و باید بتواند اختیارات لازم را داشته باشد و کارکرد پاسخگویی، تسهیل و تسریع در پاسخگویی به مردم داشته باشد.

وی افزود: تجهیز میز خدمت بر عهده مدیرکل هر دستگاه است و برگزاری دوره‌های آموزشی برای استقرار میز خدمت در ادارات لازم است تا با تسلط و کفایت پاسخگوی مردم باشیم.

اسلامی با عنوان اینکه تسهیل در پاسخگویی به تقاضاهای وارده به مردم در میز خدمت داشته باشیم گفت: جریانی که سعی دارد دولت ناکارآمد نشان دهد باید با اقدام معکوس و جانانه شاهد رشد نرخ رضایتمندی مردم در دستگاه‌های اداری باشیم.

900/900

کد خبر: 958027

وب گردی

وب گردی