ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تشکیل می شود، گفت: برنامه‌های استانی خود در راستای سیاست‌های ملی همین ستاد ارائه می دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمد مهدی مروج الشریعه، امروز دوم تیرماه، در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: باید به مسائل روز کشور و شرایط اقتصادی توجه داشته باشیم و به ارزش‌ها، استعدادهای داخلی و مهندسین بومی اهمیت دهیم.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از امکانات ساخت داخل در حوزه‌های مختلف، افزود: در شرایط کنونی، خروج آمریکا از برجام موجب نگاه عمیق‌تر ما به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درون کشور می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اکنون باید همه بدانیم که دشمن چشم طمع به نابود جمهوری اسلامی ایران دارد، تصریح کرد: باتوجه به شرایط متفاوت کشور و دشمن قسم خورده‌ای که چشم طمع به داشته‌های کشور دارد باید از ظرفیت‌های داخلی برای همه آنچه که باید در خدمت شرایط ویژه کشور قرار دهیم، استفاده کنیم.

مروج الشریعه با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولیـد رقابـت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کـشور، اظهار کرد: هدف این قانون صیانت از وضع موجود تولید و حفظ سطح اشتغال در کشور است و با تصویب این قانون یک گام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پیش رفته‌ایم.

وی ادامه داد: باید نمایندگان مجلس در تشخیص مسائل و تایید اولویت‌ها برای تشخیص درمان کشور در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی مختلف و عرصه معیشت مردم عمیق‌تر وارد شده و نگاهی عمیق داشته باشند.

وی با بیان اینکه در افق بلندمدت نیازمند انتقال سالانه 750 میلیون مترمکعب آب برای نیاز شرب و صنعت و معدن در محور شرق کشور هستیم، افزود: لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای موضوع طرح انتقال آب از دریای عمان به محور شرق تلاش و پیگیری داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نمایندگان باید در حوزه آب جدی تر وارد شوند، تصریح کرد: در محور شرق کشور ۸ میلیون راس دام وجود دارد که بخش مهمی از اقتصاد روستای ما را تشکیل می‌دهد .

مروج الشریعه به وجود ۱۰ و نیم میلیون نفر جمعیت در این محور اشاره کرد و ادامه داد: باید برای نگه داشت جمعیت در این محور تدابیری اندیشید.

وی بیان کرد: در حال حاضر 400 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود اما محدودیت آبی تا کی؟.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: وزارت نیرو مکلف است برای تامین خرید تضمینی آب از سرمایه‌گذار طرح انتقال آب از دریای عمان به محور شرق اقدام کند.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان برای محور شرق استراتژیک و مهم است، اظهار کرد: در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان با نمایندگان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در تعاملی منطقه‌ای‌ باید طرحی استراتژیک در مجلس برای محور شرق ارائه دهند.

ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

وی بیان کرد: لازم است در شرایط فعلی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تشکیل شود و برنامه‌های استانی خود در راستای سیاست‌های ملی همین ستاد ارائه دهیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کمبود فضای درسی در استان، بیان کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم دانش‌آموزان که امانت‌های مردم هستند در زیر سقف کلاس‌های نامطمئن تحصیل کنند.

مروج الشریعه با تاکید بر تخصیص و جذب به موقع اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: مدیران نباید تنها به نامه دادن به مرکز اکتفا کنند و باید مسائل را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه نباید مدیران، مردم را آشوب زده فکری کنند، افزود: نباید پروسه استفاده از سرمایه گذاران در استان طولانی شود.

میز خدمت طرحی برای سهولت کار مردم

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طبق دستور رییس جمهور، میز خدمت باید در تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید از ابتدای تیرماه برای سهولت کار ارباب رجوع استقرار یابد.

مروج الشریعه با بیان اینکه هرگونه پاسخگویی به ارباب رجوع در ادارات، خارج از میز خدمت مطلقا ممنوع است، تصریح کرد: جلوگیری از پاسکاری‌های داخل از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه روزانه باید گزارشات این طرح در ادارات داده شود، یادآور شد: از این پس اجرای این طرح در ادارات امتیازدهی خواهد شد و ادارات از این حیث مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

901/900

کد خبر: 958033

وب گردی

وب گردی