رفتارغیر حرفه ای و غیر اخلاقی خبرگزاری ایرنا/ صحبت حرفه ای و دوستانه را تیتر خبر کردند

در پی بی اخلاقی خبرنگار ایرنا درانتشار گپ و مباحثه فردی و دوستانه با مدیرعامل ایسکانیوز،روابط عمومی ایسکانیوز توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی خبرگزاری ایسکانیوز؛در پی رفتار غیر اخلاقی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و انتشار صحبت فردی و دوستانه میان شخصی که خود را از همکاران ایرنا معرفی کرد با مدیرعامل خبرگزاری ایسکانیوز، و درج خبری به نقل از مدیرعامل خبرگزاری ایسکانیوز در مورد آقازاده ها در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) روابط عمومی ایسکانیوز توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

۱. به گزارش روابط عمومی خبرگزاری ایسکانیوز؛ عصر امروز فردی که خود را از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) معرفی کرد با مدیر عامل مجموعه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران تماس گرفته گپ و مباحثه ای حرفه ای در مورد حذف خبر مربوط به آقازاده ها از خروجی ایسکانیوز داشته است. متاسفانه این شخص بیانات دکتر واعظی مدیر مجموعه خبرگزاری ایسکانیوز را غیر حرفه ای منتشر کرده است.

۲. صحبت تلفنی فردی که خود را از ایرنا معرفی کرده بود با مدیریت مجموعه صرفاً یک دیالوگ و توضیح حرفه ای بود و به منزله گفتگو و مصاحبه نبوده است، اما این فرد در یک رفتار غیر اخلاقی نتیجه حاصل از این مباحثه را به عنوان خبر در آن رسانه منتشر کرده است که انعکاس و نشر این بیانات خلاف رفتار حرفه ای رسانه ای همچون خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی است.

۳. دکتر واعظی در پاسخ به سوال فرد تماس گیرنده در پاسخ به چرایی عدم انتشار خبر مورد نظر اذعان داشتند که حذف یک خبر از خروجی یک رسانه معتبر به منزله تکذیب و یا غلط بودن آن نیست بلکه ممکن است حذف آن بخاطر مصالحی صورت گرفته باشد.

۴. قرار دادن این صحبت دوستانه و حرفه ای در میان امیال و خیال بافی های خبرنگار ایرنا در خبری چند منظوره و طویل، اشکال دیگری است که نشان از بی اخلاقی و عدم رعایت اصول حرفه ای است.

با این حال خبرگزاری ایسکانیوز امید دارد مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در همین راستا با بازنشر این توضیحات، اخلاق حرفه ای رسانه ای را رعایت کرده و ضمن توصیه و تاکید خبرنگاران خود به رعایت "اخلاق حرفه ای" و اخلاق اسلامی، این اقدام غیر اخلاقی و غیر حرفه ای خبرنگار خود را اصلاح و جبران نماید.

روابط عمومی باشگاه دانشجویی ایران (ایسکانیوز)

کد خبر: 958076

وب گردی

وب گردی