تهران- ایسکانیوز: عضو نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در واکنش به صحبت های نتانیاهو گفت: بسیار مضحک است که رژیمی با این سابقه خشونت، با سیاست‌های آپارتاید و انجام جنایات جنگی که اسناد آن در همه ارگان‌ها و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل موجود است در حالیکه کمترین ارزشی برای قطعنامه‌های سازمان ملل قائل بوده و هنوز به چندین دهه اشغال سرزمین‌های دیگران ادامه می‌دهد، به خود اجازه دهد تا وقیحانه دیگران را متهم کند.

عضو نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در جلسه بعد ازظهر مجمع عمومی این سازمان به اظهارات "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان پاسخ داد.

کار‌شناس نمایندگی کشورمان در پاسخ خود که در صحن مجمع عمومی این سازمان قرائت شد اظهار داشت: سخنان نخست وزیر این رژیم همراه با اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و اساسا با هدف حمله به دیگران برای توجیه جنایاتی است که اخیرا این رژیم علیه غیرنظامیان فلسطینی انجام داده است.

وی ادامه داد: نتانیاهو سعی مذبوحانه‌ای کرد تا دستان این رژیم را از حمام خونی که اخیرا در پیش چشم جهانیان ایجاد کرد، بشوید. همچنین نخست وزیر این رژیم امیدوار است بتواند با اجرای نمایشی در مجمع عمومی بار دیگر علیه کشورهای مسلمان جنگ زرگری به راه بیاندازد و مسلمانان را با ادعاهای بی‌اساس به گروه داعش مرتبط کند و مذبوحانه تلاش می‌کند برای رسیدن به هدف خود به ایران هراسی و اسلام هراسی متوسل شود.

نماینده کشورمان در این جلسه افزود: بسیار مضحک است که رژیمی با این سابقه خشونت، با سیاست‌های آپارتاید و انجام جنایات جنگی که اسناد آن در همه ارگان‌ها و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل موجود است در حالیکه کمترین ارزشی برای قطعنامه‌های سازمان ملل قائل بوده و هنوز به چندین دهه اشغال سرزمین‌های دیگران ادامه می‌دهد، به خود اجازه دهد تا وقیحانه دیگران را متهم کند.

وی تصریح کرد: این رژیم که همگان از سابقه فعالیت‌های تولید و انباشت سلاح‌های اتمی و سایر سلاح‌های مرگبار ضد انسانی آن آگاهند، دیگران را متهم به تلاش برای دستیابی این نوع سلاح‌ها می‌کند.

کار‌شناس نمایندگی کشورمان اضافه کرد: اظهارات نخست وزیر این رژیم باعث مضحکه افراد حاضر در این جلسه شد چرا که امروز فردی از قساوت و بی‌رحمی سخن گفت که در هدایت تهاجم اخیر به غزه با نادیده گرفتن کلیه حقوق و موازین بین الملل ۲هزار غیر نظامی فلسطینی و عمدتا زنان و کودکان و سالخوردگان را به خاک و خون کشیده و علاوه بر مجروح کردن شمار زیاد دیگری، مناطق مسکونی زیادی را ویران کرده که به آوارگی ۵۰۰هزار نفر از فلسطینیانی منجر شده که طی ۸سال گذشته تحت محاصره غیر انسانی این رژیم بوده‌اند.

وی تاکید کرد: ادعای نگرانی این رژیم از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران که تحت نظارت بین المللی قرار دارد در حالی صورت می‌گیرد که در منطقه خاورمیانه و جهان این نگرانی منطقی وجود دارد که سلاح هسته‌ای در اختیار رژیمی است که بار‌ها ولع خود نسبت به کشتار مردم را نشان داده و نمونه آن جنایات این رژیم در دو ماه گذشته علیه مردم فلسطین بوده است.حال با این شرایط آیا می‌توان به چیز دیگری غیر از تلاش نخست وزیر این رژیم برای منحرف کردن توجه جامعه جهانی از جنایات صورت گرفته توسط این رژیم فکر کرد؟

نماینده کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: اظهارات نماینده این رژیم ادامه سیاست کاملا شناخته شده ان در کارشکنی و تخریب روند مذاکرات جدی جمهوری اسلامی ایران است که طی دو سال گذشته صورت گرفته و قطعا هرگونه پیشرفتی در این مذاکرات به پریشانی و اضطراب بیشتر این رژیم خواهد انجامید. بر همین اساس آنچه ما امروز از سخنران جلسه شنیدیم هیچ چیز بجز مشتی دروغ نبود.
کد خبر: 95813

وب گردی

وب گردی