دستور ظریف برای پیگیری امور استان ایلام با عراق

در دیدار استاندار ایلام با ظریف معاونت اقتصادی وزارت خارجه رابط بین وزارت خارجه و استانداری معرفی شد تا به‌صورت ویژه امور استان با کشور عراق را پیگیری کند.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با تأکید بر ظرفیت‌های استان از جمله ٤٣٠ کیلومتر مرز مشترک با عراق که نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز زمینی کشور برای تردد زوار اربعین حسینی(ع) است، پیگیری‌های لازم از طریق وزارت خارجه با طرف عراقی برای تسریع و اجرای زیرساخت های لازم در سمت عراق را خواستار شد .

وی با تأکید بر این‌که هم اکنون تکمیل زیرساخت‌های مرز چیلات و چنگوله در دستور کار استان است و بخش عمده‌ای از آن تا اربعین امسال به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نشست‌های مشترک در سطح ملی و منطقه‌ای با مقامات عراقی صورت پذیرد.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به تردد حدود 4.5 میلیون زائر در سال از مرز مهران در خصوص سهولت و تردد زائران خواستار بازگشایی کنسولگری عراق در استان ایلام شد.

در پایان این دیدار از طرف وزارت امور خارجه دکتر انصاری معاونت اقتصادی وزارت خارجه رابط بین وزارت خارجه و استانداری معرفی شد تا به‌صورت ویژه امور استان با کشور عراق را پیگیری کند.

در این دیدار دکتر «عادل آذر» رئیس دیوان محاسبات کشور و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاونین استاندار نیز حضور داشتند.

901/900

کد خبر: 958130

وب گردی

وب گردی