فعالان زن: برکناری به دلیل پوشش «چادر» در جمهوری اسلامی چه معنی دارد؟

چندی پیش معاونت هنری پردیس تئاتر تهران را به دلیل حجاب برکنار کردند که با واکنش چند تن از فعالان حقوق زنان اصولگرا مواجه شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، به دنبال خانه نشین شدن اعظم بروجردی مدیر هنری سابق پردیس تئاتر تهران از بهمن ماه سال گذشته، جمعی از فعالان اصولگرای زن در نامه ای به رحمانی فضلی وزیر کشور خواستار پیگیری این مسئله از سوی مقامات بالا شدند.

اعظم بروجردی در گفت و گویی که ماه قبل از خروجی یکی از خبرگزاری ها منتشر شد از مدیر فعلی پردیس تئاتر تهران گلایه مند بود که او را به ‌واسطه نگاه منفی به پوشش چادر، خانه‌نشین کرده است.

این مدیر سابق هنری پردیس تئاتر تهران درباره سوابق تحصیلی امیر عبدالحسینی معاون فعلی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: به دلیل اعتراض به برکناری ام به کمیته انضباطی سازمان احضار شده ام و مرا از هر گونه گفت و گو با رسانه ها در این باره منع کرده اند در حالی که معاون فعلی این سازمان با یک مدرک دکترای جعلی هنری در این سازمان فعالیت دارد.

بروجردی افزود: این مدیر شهرداری با فعالیت های نادرستش تاکنون نه تنها نمایش های خوبی در این مجموعه اجرا نشده است بلکه باعث پراکندگی هنرمندان تئاتر از این مجموعه در طی 4 سال گذشته شده است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر، در ادامه اضافه کرد: برایم جای تعجب است که سعید اوحدی در سمت ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چطور با توجه به آگاهی از مدرک جعلی دکتری عبدالحسینی و فعالیت های بی نتیجه او برای اهالی تئاتر، از او همچنان حمایت می کند.

در ادامه متن نامه جمعی از فعالان اصولگرای زن به رحمانی فضلی به پیوست آمده است:
جناب آقای دکتر رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
با سلام و احترام
از این رو که حکم شهردار توسط وزیر کشور زده می شود شکایت از عملکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری خدمتتان معروض داشته می شود تا پی گیری و رسیدگی شود.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری اعظم بروجردی معاونت اجرایی پردیس تئاتر تهران را بنا به گزارش منتشر شده رسانه ای ایشان به دلیل پوشیدن چادر و حجاب برکنار می کنند. در نظام جمهوری اسلامی این کار چه معنایی دارد؟
دولت محترم که گفته می شود بنا دارد مدیریت های بانوان را گسترش و ارتقاء بخشد چه گونه است که مسیر وارونه رفته و یک بانوی مدیر توانمند کارآمد کارشناس ارشد متخصص را کنار گذاشته است. اعظم بروجردی نامی آشنا در حوزه نمایش و تئاتر و خاصه تئاتر بانوان با سابقه کاری به طول سال های انقلاب اسلامی است در سازمان فرهنگی هنری شهرداری از معاونت برکنار شده است به جرم پوشیدن چادر و حفظ حجاب.
جناب آقای دکتر رحمانی فضلی اگر خاطرتان باشد در دیداری که در تیرماه 1392 به همراه چندی از بانوان داشتیم از حضرتعالی تقاضا کردم که بانوان را به پست های عالی وارد کنید تا هم به داخل و هم خارج از کشور نشان دهیم که زن دستپرورده اسلام و نگاه اسلام به زن چه گونه است علاوه بر این که الگوی زن مسلمان به جوانان عرضه شود. در همان ایام همین استدلال را به عنوان دبیر ائتلاف اسلامی زنان در دیدار با آقای دکتر ظریف از ایشان تقاضا کردم که سخنگوی خانم بگذارند و سفیرانی از میان زنان انتخاب کنند و باز همین تقاضا را از برادر محترم ریاست جمهور داشتم برای انتخاب وزیری از میان زنان. چگونه شده است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری مسیر وارونه را در پیش گرفته است؟
سازمانی فرهنگی هنری که در آن درباره یک زن محجبه که مدیری لایق و توانمند هم هست گفته شود که به دلیل محجبه بودن تئاتری ها را جذب نمی کند قرار است به چه کار فرهنگ و هنر و اسلام بیاید؟ تئاتر به عنوان ابزاری هنری برای فعالیت های فرهنگی اگر اثرش کمال و تعالی انسان نباشد قرار است چه فایده ای داشته باشد؟ زن اگر حجابش را کنار گذاشته باشد چه اثری ارزشمند برای تعالی بشر می خواهد خلق کند؟
زنی که پای حجاب ایستاده است به خوبی می داند حفظ حجاب یک "نه" علنی و آشکار است به نگرش ابزاری جنسی به زن، چرا که حضوری عروسکی با جلوه گری زنانه را تنزل مقام انسانی برای زنان می داند؛ به همین دلیل چادر و حجاب خط قرمز اوست. زنان ایران که برای جاری سازی اسلام به صحنه آمدند و انقلاب اسلامی را به صحنه تاریخ آورند و با تقدیم فرزندان و عزیزانشان به پای انقلاب اسلامی آن را حفظ و تقویت و تثبیت کرده اند، همچنان پای آن ایستاده اند.
اعظم بروجردی که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری از مدیریت کنار گذاشته شده خواهر شهید و یک زن دستپرورده انقلاب اسلامی است که پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده است. بروجردی با بیش از سی و اندی سال سابقه کار و فعالیت در حوزه کاری نمایش از نگارش و کارگردانی تا مدیریت کانون تئاتر بانوان و اولین دبیری جشنواره بین المللی تئاتر بانوان و دوره های بعد، تدریس در معتبرترین دانشگاه های کشور، با داوری بیش از 60جشنواره داخلی و بین المللی با قلمی که خالق بیش از70 اثر به اضافه رمان است از جمله اختر چرخ ادب و رمانی که زنی اسیر جنگ تحمیلی را ثبت کرده و فیلمنامه سریال تلویزیونی پهلوانان نمی میرند؛ برای پوشیدن چادر کنار گذاشته شده است. این سازمان زیرمجموعه شهرداری تهران به کجا می رود؟
از آن مقام محترم رسیدگی به این خطای سازمان زیرمجموعه شهرداری تهران را داشته و تقاضای اطلاع رسانی از پی گیری و اقدامات لازم را دارد.
با احترام
توران ولی مراد
مدیر شورای همکاری ها و شبکه ایران زنان
رونوشت جهت اطلاع و پی گیری:
-
ارسال جهت گزارش به مقام معظم رهبری
- معصومه ابتکار معاونت محترم امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
- شهیندخت مولاوردی دستیار محترم رئیس جمهور در حقوق شهروندی
- فریبا نظری پورکیایی مشاور محترم امور زنان و خانواده وزیر کشور
- فاطمه راکعی مشاور محترم امور زنان و خانواده شهردار تهران
- خانم های نماینده مجلس شورای اسلامی
- خانم های شورای شهر تهران
- کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران
- مجمع زنان اصلاح طلب
- احزاب زنان اصولگرا
- رسانه ها

502

کد خبر: 958185

وب گردی

وب گردی