تظاهرات گسترده در آمریکا

تعدادی از شهر‌های آمریکا صحنه برگزاری تظاهرات در اعتراض به سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ بود.

به گزارش ایسکانیوز، معترضان به سیاست های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که کودکان را از خانواده هایشان در مرزها جدا می کند، روز گذشته (شنبه) در شهرهای مختلف آمریکا تظاهرات گسترده ای برگزار کردند. صدها تظاهرکننده در شهر «هومستد» در فلوریدا (که یکی از مراکز نگهداری از کودکان مهاجر در آنجا قرار دارد) تظاهرات کردند.

حدود 5000 تظاهرکننده هم در شهر «سن دیگو» و همچنین دیگر شهرهای کالیفرنیای آمریکا تظاهرات کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: کودکان را آزاد کنید و خانواده ها را به هم ملحق کنید. تعدادی از مقامات کالیفرنیا هم تدارکات لازم برای برگزاری یک تجمع اعتراضی مقابل یک مرکز نگهداری از مهاجران در سن دیگو را انجام دادند.

تظاهرکنندگان در «مک آلن»در تگزاس هم با در دست داشتن پرچم آمریکا مانع از ادامه حرکت یک اتوبوس حامل مهاجران شدند. تظاهرکنندگان علیه مأموران گشت مرزی شعار می دادند: «شرم بر شما باد. شرم بر شما باد.» همچنین حدود 25 نماینده دموکرات هم از یکی از مراکز نگهداری از مهاجران در مک آلن بازدید کردند و گفتند که به نظر می رسد هیچ تلاشی برای بازگرداندن کودکان به آغوش خانواده هایشان انجام نمی شود.

در هفته های اخیر بیش از 2300 کودک بر اساس سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ موسوم به «تحمل صفر» از خانواده هایشان در مرزهای آمریکا جدا شده اند. جف سشنز، دادستان کل آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که با استفاده از یک سیاست جدید خانواده های مهاجری که به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند را از فرزندانشان جدا می کند و وضعیت آنها از طریق وزارت امنیت میهن آمریکا مورد بررسی قرار می گیرد. جف سشنز با اعلام این خبر تأکید کرد که اگر خانواده ها نمی خواهند از فرزندانشان در مرزها جدا شوند، نباید به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند.

دونالد ترامپ هم تاکنون بارها از سیاست ضدمهاجرتی خود حمایت کرده و حتی پیشتر گفته بود که آمریکا اردوگاه پناهجویان نیست.

منبع:باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 958203

وب گردی

وب گردی