مصرف بیش از 83 میلیون لیتر/ رشد 11.2درصدی مصرف  بنزین

مجموع مصرف بنزین در خرداد ماه امسال با میانگین مصرف روزانه ۸۳,۶ میلیون لیتر، به بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، میانگین مصرف روزانه بنزین در خردادماه امسال را بیش از ۸۳ میلیون لیتر و میانگین مصرف روزانه نفت‌گاز در همین مدت را بیش از ۶۸ میلیون لیتر اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، میانگین مصرف روزانه بنزین در خردادماه، ۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بود که این رقم در مدت مشابه پارسال ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر اعلام شده و رشد ۱۱,۲ درصدی را در این مدت به همراه داشته است.

از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، به طور میانگین روزانه ۸۵ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده که در مقایسه با رقم ۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتری مدت مشابه پارسال، ۱۰ درصد رشد داشته است.

میزان مصرف نفت‌گاز غیر نیروگاهی در خردادماه امسال، ۲ میلیارد و ۱۳۱ میلیون لیتر اعلام شده و در مدت ذکر شده روزانه به طور میانگین، ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر گازوئیل در کشور مصرف شده است. این رقم در مدت مشابه پارسال، ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده که بیانگر کاهش ۰,۸ درصدی در مصرف این فرآورده است.

از ابتدای سال تا پایان خردادماه، روزانه به طور میانگین ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت‌گاز مصرف شده که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۶۴ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بوده و بیانگر رشد ۵,۲ درصدی مصرف گازوئیل است.

402

کد خبر: 958242

وب گردی

وب گردی