ارتباط مستمر میان دستگاه های اجرایی در طرح اشتغال روستایی

وزیر کار ارتباط مستمر میان دستگاه های اجرایی را مزیت طرح اشتغال روستایی نسبت به سایر طرح‌های اشتغالزایی برشمرد و گفت: در هر استان باید نهاد هایی برای بررسی ظرفیت های روستاها و شناسایی کارآفرینان جهت ایجاد زنجیره تولید، تقویت طرح ها و حمایت از کارآفرینان تشکیل شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نشست هماهنگی و ارزیابی عملکرد اشتغال روستایی (یازده استان مرزی ) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی روند پرداخت وام و تسهیلات اشتغال روستایی و هماهنگی میان معاونت تعاون و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال برگزار شد.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هماهنگی و ارزیابی عملکرد اشتغال روستایی گفت : ما تلاش کردیم طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی بر اساس یک فرآیند درست و کارآمد اجراشود، برهمین اساس اقدام به ایجاد کلینیک ها و نهادهای مشاوره ای ، رسته بندی طرح ها و برگزاری دوره های آموزشی باهمکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، برای متقاضیان و کارآفرینان کرده ایم .

او افزود: نهادهای ایجاد شده برای نخستین بار در کشور تشکیل شده است و باعث ایجاد فرآیند بهتر، اجرایی تر و موثرتر در زمینه ایجاد اشتغال می شوند . برای اولین بار در کشور توانستیم بین دستگاه های اجرایی ارتباطی مستمر و موثر به شکل شبکه ای جهت تسهیل روند ایجاد اشتغال ایجاد کنیم. موارد فوق از مزیت های طرح های اشتغال زایی فعلی نسبت به تمامی طرح های اشتغال زایی گذشته است .

وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی ادامه داد : مسئولین و اعضای کمیته های فنی استانی باید به عنوان مشاور و راهنما در کنار متقاضیان وام قرارگیرند و با افزایش ارتباط با دستگاه های دیگر مرتبط به پرداخت وام اشتغالزایی، دریافت وام برای متقاضیان را تا حد ممکن تسهیل کنند.

ربیعی اظهار کرد : کمیته ها و کارگروه های فنی هر استان باید نهاد هایی را جهت بررسی ظرفیت های روستاها و شناسایی کارآفرینان جهت ایجاد زنجیره تولید، تقویت طرح ها و حمایت از کارآفرینان تشکیل دهند.

او گفت : ما از مسئولین کارگروه ها انتظار داریم وضعیت طرح ها را پیگیری کنند و با متقاضیان ارتباط مستقیم داشته باشند و تلاش کنند اشکالات موجود در مراحل مختلف را شناسایی و برطرف کنند.

گفتنی است این نشست با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، سید حمید کلانتری معاون امور ، و مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی یازده استان مرزی کشور و روسای بانک های عامل در محل این وزارتخانه برگزار شد.

منبع: فارس

402

کد خبر: 958245

وب گردی

وب گردی