انتقال آب از طرح آبرسانی غدیر به آبادان تا پایان تیر ماه/ آبرسانی به 70 روستای منطقه با 30 تانکر

مدیرعامل آبفار خوزستان با تاکید بر اینکه شوری آب روستاهای آبادان به دلیل شور شدن آب رودخانه بهمنشیر به 16 هزار و 500 میکروموس رسیده گفت:‌ تا پایان تیر با انتقال آب از طرح آبرسانی غدیر به آبادان EC آب به چهار هزار کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ درویشعلی کریمی با بیان این مطلب افزود: خشکسالی‌های چند سال اخیر و به تبع آن کاهش جریان آب رودخانه کارون موجب شده تا آب شور دریا وارد مسیر رودخانه شده و EC آب نیز افزایش پیدا کند.

او با تاکید بر اینکه EC آب روستاهای آبادان به 16 هزار و 500 رسیده است، گفت: در حاضر آب منطقه به شدت شور شده و قابلیت شرب ندارد، بدین منظور آب رسانی به 70 روستای منطقه با 30 تانکر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان خاطرنشان کرد: تا پایان تیرماه با اتمام پروژه انتقال آب از طرح آبرسانی غدیر به خرمشهر و آبادان، مقرر شده است تا 6 کیلومتر خط انتقال از تصفیه‌خانه جامع آب آبادان به سمت تصفیه‌خانه شهید کشتکار که وظیفه آبرسانی به روستاهای منطقه را دارد ایجاد شود و 20 هزار مترمکعب منابع آبی جدید در اختیار روستاهای آبادان قرار بگیرد.

کریمی تولید کنونی برای آبرسانی به روستاهای آبادان را 40 هزار مترمکعب دانست و افزود: تا پایان تیرماه با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت تولید ما به 60 هزار مترمکعب افزایش خواهد یافت و به تبع آن نیز EC آب از حدود شانزده هزار و 500 به رقمی نزدیک به چهار تا پنجاه هزار کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان تصریح کرد: بنابراین برنامه کوتاه مدت ما برای حل مشکل آبی 79 روستای آبادان آبرسانی با تانکر خواهد بود و برنامه بلندمدت مجموعه نیز استفاده از منابع آبی طرح آب رسانی غدیر و انتقال آن به تصفیه‌خانه شهید کشتکار است.

کریمی با تاکید بر اینکه تا پایان تیرماه مشکل آب روستاهای آبادان برطرف خواهد شد، گفت: تا پیش از حادثه بالا رفتن EC آب در منطقه به دلیل شور شدن آب رودخانه بهمنشیر، به هیچ وجه مشکلی برای تامین آب روستاهای آبادان وجود نداشت که امیدواریم با بهره‌برداری از طرح غدیر و انتقال آب به این منطقه شاهد بهبود مناسب کیفیت آب روستاهای آبادان باشیم.

منبع: فارس

402

کد خبر: 958255

وب گردی

وب گردی