مردم به آموزش ها در رابطه با حوادث غیرمترقبه توجه کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مردم به آموزش هایی که راجع به حوادث غیرمترقبه و حوادث طبیعی مانند زلزله داده می شود توجه کنند.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، روز گذشته معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی در پی وقوع زلزله 3 ریشتری در تبریز گفته بود که زلزله‌هایی که با ریشتر کم در اطراف گسل‌های تبریز و آذربایجان روی می‌دهد نشان از فعال بودن این گسل‌ها است. وی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران توضیحاتی بیشتر را ارائه داد که در ادامه آورده می شود؛

رحیم شهرتی فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تبریز بر روی گسل های زلزله واقع شده و به همین دلیل به مردم اعلام کردیم تا هشیار بوده و به آموزش ها توجه کنند.

وی افزود: مدیریت هماهنگی بحران در استان از جمله مسائلی که در اولویت مورد توجه قرار داده آن است که هر لحظه احتمال وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله وجود دارد، در این ارتباط دو کار باید صورت گیرد.

معاون استاندار افزود: اولین موضوع سازمان های مسوول برای هر شرایطی آمادگی های کافی و لازم را حتما کسب کرده باشند و دیگری مردم هوشیاری داشته و آموزش ها را فراگیرند.

شهرتی فر افزود: اگر ساخت و سازی بنا است که صورت پذیرد با توجه به آیین نامه هایی مانند مستحکم سازی انجام گیرد و همچنین به سازمان هایی مانند شهرداری اعلام کردیم تا به مسائل پایدارسازی شهر از نظر اصلاح محلات در بافت قدیمی و فرسوده توجه بیشتری شود و همین طور ساخت و سازهای نامطمئنی که در حاشیه شهر وجود دارد هم در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: مردم عزیز ما به آموزش هایی که راجع به حوادث غیرمترقبه و حوادث طبیعی مانند زلزله آموزش داده می شود توجه کنند.

901/900

کد خبر: 958275

وب گردی

وب گردی