«فلاحت‌پیشه»به ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شد

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جریان برگزاری انتخابات هیأت رئیسه سال سوم این کمیسیون، حشمت‌الله فلاحت پیشه را به ریاست این کمیسیون انتخاب کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، انتخابات هیأت رئیسه این کمیسیون برگزار شد که در نتیجه آن، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو و نماینده ادوار هفتم، هشتم و دهم مجلس، با رای اعضا به ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب شد.

برای ریاست این کمیسیون علاءالدین بروجردی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور و اردشیر نوریان هم مطرح بودند که در نهایت فلاحت‌پیشه توانست رأی اعضا را جلب کند.

علاءالدین بروجردی طی ۱۴ سال اخیر ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را بر عهده داشته است.

براین اساس در جریان رای گیری برای انتخاب رئیس کمیسیون، حجت‌الاسلام ذوالنوری و حشمت الله فلاحت پیشه هرکدام موفق به کسب ۹ رای شدند و علاءالدین بروجردی نیز ۵ رای کسب کرد که در نهایت با انجام قرعه‌کشی، فلاحت پیشه بعنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین، «محمدمهدی برومندی» را بعنوان نایب اول، «دهقانی فیروزآبادی» را بعنوان نایب دوم و نجفی را بعنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب کردند.

در این رای گیری، جمالی دبیر اول و علوی دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شدند.

305

کد خبر: 958286

وب گردی

وب گردی