یک اتفاق بی سابقه در استان گلستان

استاندار گلستان در ادامه به موضوع استفاده از ظرفیت بانوان در سمت‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: 3 معاون فرماندار در استان از زنان انتخاب شدند که این یک اتفاق بی‌سابقه در گلستان بود.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمناف هاشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت طرح گردشگری آشوراده اظهارداشت: تلاش می‌کنیم تا همه فعالیت های ما قانونی باشد. روالی هم که طرح آشوراده طی می‌کند براساس قانون است.

وی افزود: ما هم می‌توانستیم مانند برخی‌ها کار غیرقانونی کنیم و بسازیم و کسی با ما فعلا کاری نداشته باشد اما این را نمی‌خواهیم.

استاندار گفت: گرفتن مجوز اجرای طرح در آشوراده که یکی از چند منطقه حفاظت شده کشور است، سخت بود و باید از کمیسیون تبصره 2 مجوز می‌گرفتیم. پس از آن هم باید کمیسیون طبیعت‌گردی با همان اعضاء به همراه منابع طبیعی تشکیل شود و مجوز آن را بگیریم. پس از اخذ مجوز طبیعت‌گردی، باید در شورای عالی معماری و شهرسازی هم مصوب شود.

وی تأکید کرد: تا این فرآیندها طی نشود اقدامی در آشوراده نخواهیم کرد و امیدوارم مجوزها در تیرماه گرفته شود.

هاشمی اشاره‌ای کوتاه به اصلاح جزئیات طرح گردشگری آشوراده هم کرد و افزود: در طرح اولیه برای مکان‌های بوم گردی، تفریحی و تفرجی و آلاچیق‌ها ارتفاع 4 تا 5 متری در نظر گرفته شده بود که این مسئله اصلاح و به 6 متر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بلندمرتبه‌سازی در آشوراده اتفاق نخواهد افتاد، گفت: اقدامات گردشگری در این جزیره شکل بوم‌گردی دارد و بیش از نیمی از کارهایی که قراراست انجام شود، با چوب خواهد بود.

3 راهکار برای احیاء خلیج گرگان

استاندار گلستان در ادامه به موضوع خلیج گرگان اشاره کرد و اظهار داشت: ما هم علاقه‌مند به احیاء خلیج هستیم اما تعجب می‌کنم چرا در یکی دو دهه گذشته توجهی به این موضوع نشد.

وی خاطرنشان کرد: در 20، 30 سال گذشته آشوراده نابود شد چون هم دچار عقب‌نشینی شده، هم کسی به آن توجه نکرده است و هم اینکه مردم نتوانستند از آن استفاده کنند.

هاشمی با بیان اینکه 3 پیشنهاد برای احیاء خلیج گرگان مطرح شده است، اظهارداشت: لایروبی یکی از کانال‌های اصلی (چاپقلی)، لایروبی برخی از رودخانه‌های منتهی به خلیج در استان‌های گلستان (قره‌سو و گرگانرود) و مازندران و انتقال آب از نکارود که مورد سوم به دلیل احداث سد در بالادست این رودخانه، احتمال کمتری دارد.

وی گفت: با توجه به شرایطی که خلیج گرگان دارد پیش‌بینی این است که لایروبی یکی از کانال‌های اصلی آسان‌تر و زودتر به نتیجه برسد.

اختصاص 162 میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی به استان گلستان

استاندار گلستان درباره تسهیلات اشتغالزایی اظهار کرد: تاکنون 162 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغالزایی به استان اختصاص یافته که از طریق بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه 10 درصد اعتبارات اشتغالزایی امسال به استان اختصاص یافته است، گفت: میانگین جذب تسهیلات اشتغالزایی در کشور حدود 7 درصد است، با این‌حال معتقدیم شرایطی که در استان داریم خوب نیست.

هاشمی افزود: کار جدیدی از روز گذشته در استان آغاز شده و 4 تیم در بانک های پرداخت‌کننده تسهیلات مستقر شده‌اند تا مشکلات اجرایی، نظارتی و ایرادات آیین نامه ای را رصد کنند.

وی اظهار داشت: وضعیت استان در مجموع بد نیست اما هنوز برخی طرح‌ها مشکل دارند، برخی از مسئولان اجرایی استان توجیه نیستند، گاهی اوقات بانک ها اذیت می کنند و برخی مواقع مردم هم نمی‌دانند چگونه و با چه شرایطی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال در زمینه جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی استان گلستان جزء استان‌های برتر کشور باشد.

انتصاب زنان در سمت‌های مدیریتی در گلستان

استاندار گلستان در ادامه به موضوع استفاده از ظرفیت بانوان در سمت‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: 3 معاون فرماندار در استان از زنان انتخاب شدند که این یک اتفاق بی‌سابقه در گلستان بود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم حرف‌هایی که می‌زنیم را عملی کنیم و این کار را هم در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بانوان انجام می‌دهیم. ابتدای ورود به استان تنها یکی دو نفر از معاونین مدیران کل در استان از بانوان بودند که اکنون این تعداد به 11 نفر رسیده است.

وی یادآور شد: در استانداری نیز علاوه بر مدیرکل بانوان، 2 بانوی دیگر به عنوان مدیرکل انتخاب شدند و در دستگاه‌های اجرایی نیز یکی 2 مدیر زن منصوب شده‌اند.

فشارهای سیاسی و طومار نوشتن برای انتصابات در استان عادی شده است

استاندار تصریح کرد: تصور و اعتقاد ما این است که زنان به جایگاه واقعی خود نرسیدند. برخی از آنها شایستگی، ظرفیت و لیاقت دارند. ما به دنبال شناسایی این بانوان هستیم.

وی درباره انتصاب یک زن به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اظهارداشت: این فرد از بین 10 گزینه پیشنهادی انتخاب شد و معتقدم اگر توفیق خدمت پیدا کند حوزه فرهنگ و هنر را متحول می‌کند.

هاشمی در واکنش به اینکه این انتصاب سیاسی است، گفت: من یک سوال می‌پرسم آیا افراد قبلی به همین مقدار از حوزه فرهنگ، هنر و رسانه سردرآورده بودند و خواسته‌های شما را محقق کردند؟ این مسئله که این فرد مدیر بشود و فلانی نشود طومار بنویسند، عادی شده است اما حداقل این است که این فرد رئیس دانشکده بوده، زن است و دکتری دارد.

کد خبر: 958302

وب گردی

وب گردی