غیاثی: به کسب چند مدال در جاکارتا امیدواریم/ فقط حدادی شانس سکوی المپیک دارد

مدیر تیم های ملی دو و میدانی گفت: در ورزش هیچ‌گاه نمی توان پیشگویی کرد ولی با روند تمرینات دوندگان و دو و میدانی کاران ما می توان به کسب چهار تا پنج مدال امیدوار بود.

تیمور غیاثی، دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 1974 تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد وضعیت دو و میدانی ایران اظهار داشت: با روندی که دو و میدانی در دو سال گذشته پشت سر گذاشته، می توان به موفقیت دو و میدانی در بازی های آسیا 2018 جاکارتا امیدوار بود. ما توانستیم در دو و میدانی قهرمانی آسیا سال گذشته پنج مدال به دست آوریم، همچنین احسان حدادی توانست به کمک مربی اش و برگزاری اردوها در اروپا، به رکورد 69 متر برسد.

وی افزود: علاوه بر احسان حدادی می توان به مدال های ورزشکارهایی مثل حسین کیهانی، علی ثمری و حسن تفتیان امیدوار بود. رکوردهای این ورزشکاران در سطح آسیا، حد نصاب های خوبی بوده و می توان به مدال آوری های شان در جاکارتا امید داشت؛ اما مهم ترین مسئله آمادگی آنها از لحاظ روحی و جسمی در روز مسابقه خواهد بود تا بتوانند رکورد خودشان را بزنند.

غیاثی در مورد احتمال کسب مدال احسان حدادی در المپیک 2020 توکیو خاطرنشان کرد: با توجه روند احسان حدادی در یک سال اخیر، اگر تا المپیک دچار آسیب دیدگی نشود، شانس کسب مدال المپیک دارد ولی بر خلاف نظرات برخی از رسانه ها نمی توان به غیر از حدادی، امیدی برای دونده و دو و میدانی کار دیگری در این المپیک داشته باشیم.

مدیر تیم های ملی دو و میدانی تصریح کرد: برای کسب مدال باید برنامه ریزی خیلی دقیقی داشت، علاوه بر آن باید استعداد طبیعی وجود داشته باشد. با توجه به روندی که دو و میدانی در دو سال اخیر از نظر برنامه ریزی و حضور مربیان خوب در کشور آغاز کرده، می توان برای دو دوره آینده به کسب مدالی غیر از مدال حدادی در المپیک امیدوار بود.

وی با اشاره به حضورش در المپیک 1976 مونترال خاطرنشان کرد: در آن المپیک اگر در روز مسابقه، باران نمی بارید و همچنین من از کفش مناسب استفاده می کردم، با کسب رکورد خودم می توانستم مدال نقره را به دست آورم.

غیاثی با اشاره به اینکه بعضا شکسته شدن رکورد کشوری بیش از 20 سال طول می کشد، گفت: به خاطر عدم برنامه ریزی و استعدادیابی، زمان شکسته شدن رکورد دو و میدانی یک کشور 20 سال زمان می برد که این اتفاق اصلا شایسته ورزش دو و میدانی ما نیست.

کد خبر: 958314

وب گردی

وب گردی