«لولا داسیلوا»ی زندانی را ناجی اقتصادبرزیلی‌ها

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد، مردم برزیل بیش از هر نامزد انتخاباتی احتمالی به " لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا " رئیس‌جمهوری اسبق که در زندان به‌سر می‌برد، برای نجات اقتصاد این کشور اعتماد دارند.

به گزارش ایسکانیوز، بنا به اعلام تارنمای شبکه تله سور ونزوئلا، از شرکت کنندکان در نظرسنجی جدید مرکز «دیتا فولها» پرسیده شده «چه کسی می‌تواند اقتصاد برزیل را نجات دهد» که ۳۲ درصد به نام لولا داسیلوا رهبر حزب کارگر و رئیس‌جمهوری این کشور بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ اشاره کرده‌اند. پس از رئیس‌جمهوری اسبق در جایگاه نخست کسب اعتماد افکار عمومی، ژایر بولسونارو سیاستمدار راست افراطی با ۱۵ درصد آرا، مارینا سیلوا و ژرالدو اکمین یک سیاستمدار دیگر به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند.

لولا داسیلوا به رغم اینکه به دلیل اتهام فساد مالی در زندان به سر می‌برد، اما از حمایت عمومی زیاد برزیلی‌ها برخوردار بوده است. وی و حامیانش تاکید دارند، طرح اتهام ارتکاب فساد مالی با هدف ممانعت وی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی انجام شده است. نظرسنجی‌های اخیر در برزیل نشان داده که رئیس‌جمهوری اسبق همچنان محبوب ترین سیاستمدار این کشور به شمار می‌رود.

بنا بر این یافته‌ها اگر لولا داسیلوا اجازه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را بیابد، پیروز خواهد شد. احزاب سیاسی در برزیل تا ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) فرصت دارند، نامزد رسمی خود را معرفی کنند. خوزه موخیکا رئیس‌جمهوری سابق اروگوئه که اخیرا با لولا داسیلوا در زندان دیدار کرده، گفته است رئیس‌جمهوری سابق برزیل در زندان روحیه خوبی دارد. داسیلوا که سال ۲۰۱۶ در دادگاه بدوی به اتهام فساد مالی به ۱۲ سال حبسمحکوم شد، می‌گوید صدور این حکم برای دور نگه داشتن وی از انتخابات اکتبر ۲۰۱۸ (مهر-آبان ۹۷) است. وی پیش‌تر به دریافت رشوه از یک شرکت مهندسی در ازای کمک به عقد قرارداد با شرکت نفت «پترولئو برازیلیرو» متهم شده بود.

منبع:دنیای اقتصاد

کد خبر: 958325

وب گردی

وب گردی