حمله شدید «آبزرور» به سیاست های مهاجرتی ترامپ

نشریه بین المللی آبزرور در سر مقاله خود ضمن انتقاد شدید از سیاست های جدید مهاجرتی آمریکا و برخورد با کودکان پناهجو کشورهای اروپایی را نیز مسئول وضعیت موجود و بحران های اجتماعی در دیگر کشورهای جهان دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه انگلیسی آبزرور در سرمقاله خود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دلیل سیاست های وی در خصوص برخورد با مهاجرین غیر قانونی مورد حمله قرار داد.

سرمقاله این روزنامه به انتقادات شدید شبکه های اجتماعی و رسانه های آمریکایی و غربی به ترامپ و سیاست‌ های وی و معیارهای انسانی آن به ویژه حکم قاضی آمریکا برای جدا کردن کودکان مهاجر از خانواده هایشان اشاره کرده است.

این روزنامه نوشت: مسئله نگران کننده در این موضوع مضمون سیاست ترامپ برای جدایی کودکان از خانواده هایشان بر خلاف حقوق بشر و معیارهای سازمان ملل و ارزش های انسانی و همچنین بی احترامی ترامپ و دولت آمریکا به خانواده آنها نیست، بلکه مسئله نگران کننده آن است که ترامپ متوجه نیست کاری که انجام می دهد تا چه حد می‌تواند مردم را تحریک کند.

این روزنامه در سرمقاله خود ادامه داد: آیا رئیس جمهور آمریکا تا این حد انسانیت را نقض می کند؟ تعلیق موقت دستورات ترامپ تنها به مردم فرصتی برای استراحت می دهد اما مشکل بیش از 2000 کودک که در اردوگاه ها و قفس های آهنی به دور از خانواده هایشان به سر می‌برند را حل نمی‌کند.

این روزنامه انگلیسی با طرح سوال دیگری افزود: آیا این فضا بر دوره ریاست جمهوری ترامپ تاثیر خواهد گذاشت؟ و در پاسخ به این سوال به منتقدین سیاست‌ های ترامپ اشاره کرد که جواب این سوال را با تعبیر «تأثیر کاترینا» در دوره ریاست جمهوری بوش پسر پاسخ می دهند، چرا که طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ و مواجهه نامناسب دولت وقت با این حادثه طبیعی موجب بی اعتباری دولت بوش گردید.

آبزرور در سر مقاله خود نوشت: ترامپ سیاست های جسورانه و احمقانه ای را در یک سال و نیم گذشته اجرا کرده و تاثیر زیادی بر تصویر جهانی آمریکا و اعتبار آن در جهان بر جای گذاشته است که به آسانی قابل برطرف شدن نیست.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به مواضع مایکل کاری رئیس کلیسای اسقفی آمریکایی نوشت: وی می گوید توجیهی برای این وحشی گری وجود ندارد به ویژه در کشوری که علاقه دارد مدیریت جهانی داشته باشد، خانواده هایی که از طریق سفرهای خطرناک و غیر ایمن برای دستیابی به پناهگاهی در آمریکا اقدام می کنند نا امید می شوند، شما نمی توانید مردمی را که برای حفظ از زندگی خود فرار کرده اند از ورودشان جلوگیری نمایید و باید با این مردم با مهربانی برخورد کرد.

در سرمقاله آبزرور آمده است: میلیون ها آمریکایی با سخنان وی موافق و در همراهی با مایکل کاری مواضعی مخالف با رفتارهای رئیس‌جمهور بی اخلاق آمریکا اتخاذ می‌کنند، مواضعی انعطاف پذیر و سخاوتمندانه که چهره زشت ارائه شده از آمریکا را تضعیف می کند که در سایه تصمیمات ترامپ و حزب بی اخلاقی وی به وجود آمده است.

این نشریه بین المللی در ادامه افزود: بیشتر آمریکایی‌ها بهتر از ترامپ هستند، کسی که مسئولیت خود را رها کرده و دیگران را مسئول اقدامات خود می داند.

این روزنامه آورده است: به نظر برخی این تصمیم ترامپ اوج حکمرانی وهن آمیز وی در ۱۸ ماه گذشته بوده و جایگاه و ائتلاف های قدیمی آمریکا در جهان را تضعیف نموده است، اما در مقابل دیکتاتوری در این کشور را تقویت و آمریکایی ها را با خطوط قومی و فرهنگی تقسیم کرده است.

روزنامه آبزرور ادامه داد: هیچ کس نمی تواند خطرات ناشی از این مشکل را کوچک جلوه دهد و نقطه تحولی برای ترامپ می باشد که با این مسئله به صورت خجالت آور برخورد کرده و کودکان پناهجویان را از نقاط مختلف جهان را در تنگنا قرار داده است، دکتر فیلبو گراندی کمیسر امور پناهندگان سازمان ملل متحد در روز جهانی پناهندگان اعلام کرد حمایت از کودکان یک آزمون مشترک برای انسانیت ماست، در اینجا حدود ۱۷۴ هزار پناهجو وجود دارند و خواستار پناهندگی سیاسی هستند که باعث جدایی آنها از خانواده هایشان شده و مجبور می‌شوند به تنهایی فرار کند.

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود افزود: بحران ها هنوز در سوریه، افغانستان، یمن، اریتره و سودان جنوبی حل نشده و سبب گردیده نسلی از کودکان چیزی جز جنگ ندانند، کودکان از صدمات و تجاوزاتی که در معرض آنها هستند رنج می برند و باید به این مساله تعداد غیر قابل تعداد قربانیان ویرانی های اجتماعی در کشورهایی مانند ونزوئلا و کشورهای آمریکایی میانی را اضافه کرد، کشورهای ثروتمند غربی مسئول مستقیم این مسائل هستند که از طریق سیاست‌ های خارجی و نظامی گری، تمایل فراوان آنها به مواد مخدر و همچنین کارگر ارزان باعث به وجود آمدن این اوضاع در کشورهای جهان شده اند، بنابراین این تنها مشکل آمریکا نیست و این کشورها نیز باید برای خلاصی از این موضوع همکاری نمایند.

همچنین در این سرمقاله می خوانیم: در حالی که دولت های اروپایی از قساوت آمریکا انتقاد می‌کنند تنها برای اتخاذ دیدگاهی در خصوص مهاجرت در اتحادیه اروپا تشکیل جلسه خواهند داد، باید موضع افکار عمومی بین المللی در سپتامبر ۲۰۱۵ و تصویر کودک غرق شده بر روی دستان پلیس ترکیه که تنها یکی از دوازده سوری غرق شده در دریا بودند را یادآور شویم که برای رسیدن به جزیره کوس یونان تلاش می کردند، این در حالی است که از آن زمان تعداد مهاجرین و همچنین تعداد آمار مرگ ناشی از تلاش برای رسیدن به ساحل اروپایی کاهش یافته است اما ناکامی اروپا که شبیه شکست آمریکا در ارائه طرحی انسانی در این خصوص بیشتر است.

روزنامه آبزرور در پایان سرمقاله خود اعلام کرد: در اینجا نمی توان جواب هایی ساده برای وضعیت موجود ارائه کرد اما آنچه واضح است آن که نباید کودکان را زندانی کرده و با متقاضیان پناهندگی مانند مجرمان رفتار شود، آنها باید بدانند که استفاده سیاسی از موضوع مهاجرت امری ناپسند است.

کد خبر: 958367

وب گردی

وب گردی