قانونی  برای رسیدگی به اموال مدیران شهری وجود ندارد!

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه قانونی با عنوان ارائه اموال اعضای شورا یا مجلس شورای اسلامی در قانون کشور وجود ندارد و پس از انحلال شورای اول  پشت سر شورا حرف و حدیث های بسیاری بوجود آمد و آسیب های فراوانی برای شهر به همراه داشت، به حدی که استقبال  مردم از انتخابات شورای دوم نسبت به شورای اول بسیار کاهش یافته بود.

به گزارش ایسکانیوز این روزها اعلام اموال و دارایی های اعضای شورای پنجم به یکی از موضوعات داغ رسانه ها تبدیل شده است، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای پنجم با اشاره به این موضوع گفته است، اعلام و ارائه لیست اموال، قانون ویژه خود را دارد و زمانی که قانون ما را به انجام این کار مکلف کند؛ اعضای شورای پنجم در این باره اقدام خواهد کرد اما تا به امروز چنین موضوع از سوی قوه قضاییه مطرح نشده است.

در این رابطه نظر رئیس سابق شورای شهر تهران را جویا شدیم.

مهندس مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: لایحه قانونی به عنوان ارائه اموال اعضاء شورا یا مجلس شورای اسلامی در قانون کشور وجود ندارد.
چمران به انحلال شورای اول و به وجود آمدن حرف و حدیث های بسیار اشاره کرد و گفت: منحل شدن شورای اول آسیب های فراوانی را برای شهر به دنبال داشت این آسیب ها به حدی بود که بر استقبال مردم از انتخابات شورای دوم نسبت به شورای اول تاثیر بسیاری گذاشت.

وی گفت: در شورای دوم براساس پیشنهادهای اعضاء شورا مبنی براینکه برای جلب رضایت و اعتماد دوباره مردم نسبت به شورا باید لیست اموال اعضاء تهیه شود؛ این کار در شورای دوم تصویب و اجرا شد.

اگر شورای پنجم قصد انجام ارائه اموال اعضای شورا را دارد باید لیست تهیه شده از اموال و دارایی اعضاء در همان شورا بماند



رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: لیست تهیه شده از اموال اعضاء شورا به قوه قضاییه ارائه شد اما بدلیل اینکه چنین لایحه ای در قانون وجود ندارد، قوه قضاییه لیست تهیه شده از اموال اعضاء شورای دوم را به شورا بازگرداند.

وی یادآورشد: در شورای سوم چنین موضوعی دیگر اتفاق نیفتاد در شورای چهارم هم آقای شجاع پوریان این موضوع را مطرح کرد و به همان دلایلی که در توضیحات قبلی گفتم از انجام مجدد این کار منصرف شدیم البته شورای چهارم وضع مالی خاصی نداشت.

مهندس مهدی چمران در پایان افزود: اگر شورای پنجم قصد انجام این کار را دارد باید لیست تهیه شده از اموال و دارایی اعضاء در همان شورا بماند، در واقع شورای شهر بودجه ای در اختیار ندارد مگر اینکه اعضاء از موقعیتی که دارند سوء استفاده کرده و رانتی را انجام بدهند.


706

کد خبر: 958442

وب گردی

وب گردی