اتحادیه اروپا از برجام حمایت می کند

وزیر کشور از حمایت کمیسیونر اتحادیه اروپا از برجام خبر داد و گفت: در جلسه امروز طرف اروپایی به عنوان نماینده اتحادیه اروپا چندین بار بر حمایت از برجام و همچنین تداوم این حمایت و اقدامات عملی و همکاری مشترک بین ایران و این اتحادیه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دیمیتریس آوراموپولوس کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت که به ایران سفر کرده است روز دوشنبه با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار و درباره مسائل مربوط به مهاجرت، برنامه و همکاری های مشترک گفت و گو و پس از آن در نشست خبری مشترک شرکت کردند.
رحمانی فضلی در این نشست خبری مشترک گفت: ایران در زمینه مهاجرت با اتحادیه اروپا همکاری دارد و این اتحادیه نیز علاقه مند به گسترش همکاری های خود را گسترش دهد.
وی افزود: در این جلسه با تشریح شرایط پناهجویان در ایران درخواست کردیم در صورت علاقه مندی از مراکز زندگی این پناهجویان در ایران بازدید کنند.
وی همچنین از حمایت کمیسیونر اتحادیه اروپا از برجام خبر داد و گفت: در جلسه امروز طرف اروپایی به عنوان نماینده اتحادیه اروپا چندین بار بر حمایت از برجام و همچنین تداوم این حمایت و اقدامات عملی و همکاری مشترک بین ایران و این اتحادیه تاکید کرد.
وزیر کشور ادامه داد: در این جلسه برنامه های این وزارتخانه در حوزه های مهاجران و پناهجویان، سلامت و درمان، اشتغال و آموزش و پرورش تشریح شد.
وی با بیان این که پناهجویان در ایران مانند همه شهروندانی ایرانی زندگی می کنند، گفت: با توجه به فشار بر جمهوری اسلامی ایران، انتظار و توقع ما ابتدا از سازمان ملل به عنوان متولی امور مهاجرین و پناهجویان و سپس اتحادیه اروپا این است که شرایط زندگی مردم افغانستان به گونه ای فراهم و توسعه یابد تا مهاجرین این کشور به صورت داوطلبانه به موطن خود بازگردند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: در این جلسه تاکید شد که سازمان ملل و اتحادیه اروپا به کمک ها و حمایت بشردوستانه در حوزه درمان، آموزش و تغذیه به مهاجران افغانی تا زمان حضور در ایران ادامه دهند.
رحمانی فضلی با بیان این که همه کمک های سازمان ملل متحد که رقم بسیار پایینی است توسط دفتر این سازمان در ایران در حوزه های آموزش، درمان و تغذیه هزینه می شود، اظهارداشت: این موضوع در جلسه مشترک مطرح شد و با توجه به علاقه طرف اروپایی، قرار شد آن را پیگیری کند.
وی یکی دیگر از محورهای دیدار با کمیسیونر مهاجرت اتحادیه اروپا را موضوع مبارزه با مواد مخدر عنوان و خاطرنشان کرد: افغانستان امسال ١٠هزار تن مواد مخدر تولید کرده و ایران به عنوان کشور هم مرز با این کشور بیشترین فشارها و مقابله، صدمات جانی، مالی و اقتصادی و اجتماعی را متقبل شده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: ایران به عنوان یک سد دفاعی در مقابل صدور مواد مخدر به اروپا است و ما توقع داریم در این زمینه همکاری های دو یا چند جانبه با کشورهایی اروپایی داشته باشیم.
رحمانی فضلی با بیان این که انتظار داریم اتحادیه اروپا در مبارزه با مواد مخدر در زمینه اطلاعات، تجهیزات و امکانات به ما کمک کند، گفت: در این جلسه طرف اروپایی از این موضوع استقبال کرد و قرار شد مذاکرات در این زمینه ادامه یابد.
وی ادامه داد: در جلسه امروز با کمیسیونر مهاجرت اتحادیه اروپا گزارشی از عملکرد ایران در حوزه مبارزه با تروریسم ارائه شد که طرف اروپایی علاقه مند به همکاری های مشترک با نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی ایران است.
وی تاکید کرد: ما زمینه این همکاری مشترک را فراهم می کنیم و علاقه مند هستیم این نوع همکاری ها تداوم پیدا کند.
وزیر کشور با ارزیابی مثبت از دیدار و گفت‌وگو با کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت گفت: طرف اروپایی در این دیدار موافقت خود را در این زمینه اعلام کرد.
رحمانی فضلی تصریح کرد: در ادامه این جلسه قرار شد نشست مشترک دیگری برگزار و توافق نامه مشترک میان ایران و اتحادیه اروپا برای گسترش همکاری ها امضا کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که تمام محورهای مذاکرات این نشست در عمل به نتایج مثبت، مناسب و موثر برسد.

305

کد خبر: 958495

وب گردی

وب گردی