هوای تهران ناسالم است/ گروه‌های حساس بیرون نروند

بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، طی روز جاری وضعیت کیفی هوای پایتخت از لحاظ آلاینده ازن در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار خواهد داشت، همچنین وزش باد در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای روز جاری (دوشنبه) نشان دهنده کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی نسبت به روز گذشته است و تنها برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر وزش باد با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می رود.

با تداوم این شرایط جوی در روز سه شنبه، برای برخی ساعات وزش باد از سمت نواحی جنوب شرقی پیش بینی می شود.

بر این اساس انتظار می رود تا روز سه شنبه وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته باشد. همچنین دما تا روز آینده به طور جزئی کاهش می یابد.

در همین رابطه مرکز پایش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۱۵ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران به مهر گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ١١ مورخ ۹۷/۴/۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

محمد رستگاری افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسید کربن پاک (۳۰)، ازن ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۱۵)، دی اکسید نیتروژن سالم (۸۴)، دی اکسید گوگرد پاک (۸)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون سالم (۷۵) و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون سالم (۹۹) بوده است.

700

کد خبر: 958517

وب گردی

وب گردی