روابط ایران و عراق، روابطی استراتژیک و راهبردی است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: روابط ایران و عراق، روابطی استراتژیک و راهبردی است و این اتحاد بین دو کشور موجب می شود که خط و جبهه مقاومت در منطقه که از تهران شروع می شود و از بغداد ، دمشق و لبنان و فلسطین عبور می کند هر روز قوی تر شود. 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر انقلاب پس از دیدار با فالح فیاض مشاور امنیت ملی عراق در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: جلسه خوبی راباایشان که یکی از مقامات بلند پایه عراق است، داشتیم و درباره روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: بین کشورهای منطقه کمتر دو کشوری پیدا می شود که به اندازه ایران و عراق مشترکات داشته باشند و این نشان می دهد که ٨سال جنگ تحمیل شده از سوی رژیم صدام به دو ملت تاثیری بر علاقه بین دو ملت نداشته است.

ولایتی تصریح کرد: اکنون هم در مبارزه با تروریسم در عراق، ایران نشان داد که هیچگاه برادران و خواهران خود در عراق راتنها نمی گذارد و کمک های ارزشمندی از سوی ایران به دولت و ملت عراق شد، براساس دعوتی که دولت عراق از مستشاران ایران داشت تا اینکه این کشور توانست بر تروریستها پیروز شود.

وی ادامه داد: امروز عراق بدون تردید یکی از کشورهای قدرتمند جهان اسلام و عرب است و نقش تعیین کننده ای در منطقه و جهان اسلام دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما آینده روابط دو کشور رابسیار ارزشمند و رو به رشد می دانیم. روابط ایران و عراق، روابطی استراتژیک و راهبردی است و این اتحاد بین دو کشور موجب می شود که خط و جبهه مقاومت در منطقه که از تهران شروع می شود و از بغداد ، دمشق و لبنان و فلسطین عبور می کند هر روز قوی تر شود.

ولایتی گفت: بدون تردید این اتحاد بین ما و عراق و سایر ملت های منطقه پیام روشن و صریحی به آمریکاییها می دهد که هیچ جایی در آینده این منطقه ندارد.

وی گفت: همچنین خوشحالیم که در عراق انتخابات خوبی برگزارشد و به زودی دولت جدید تراق سرکار می آید و در کنار آن خوشحالیم مردم توکیه توانستند انتخابات خوبی برگزار کنند.

مشاور بین الملل رهبر انقلاب یاداورشد: اینده متعلق به مردم منطقه است و در اینده امریکا و عوامل ان در منطقه جایی نخواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادامه دادن روند دشمنی های امریکا علیه ایران گفت: امریکاییها ناراحتند ازاینکه نفوذ خود در ایران را از دست داده اند و به برکت انقلاب اسلامی عامل امریکا که بر ایران حاکم بود یعنی رژیم پهلوی ساقط شد و دست آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایران کوتاه شد.

ولایتی در پایان خاطر نشان کرو: موقعیت استراتژیکی که ایران دارد موجب شده که امریکاییها همچنان به ایران طمع داشته باشند ولی این ارزوی شان هرگز محقق نخواهد شد و باوجود فشارهایی که می اورند ملت ایران نشان دادند که همچنان در مقابل تو طئه های امریکا و عواملشان در منطقه چه صهیونیستها و چه ارتجاع عرب باید دست از این زیاده خواهی ها و توطئه هایشان بردارند و در نهایت انکه پیروز می شود خط و جبهه مقاومت است.

302

کد خبر: 958551

وب گردی

وب گردی