تامین۱.۲ میلیارد دلار ارز کشور از سوی پتروشیمی‎ها

مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از تامین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز مورد نیاز کشور توسط صنعت پتروشیمی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، جعفر ربیعی گفت: صنعت پتروشیمی و یکی از هلدینگ های بزرگ پتروشیمی از همان ابتدای ابلاغ سیاست‌های اقتصادی و ارزی برای کمک به شرایط موجود اعلام آمادگی کرد و حداکثر تلاش خود را برای انجام تعهدات در چرخه صادرات محصولات انجام داد و باید گفت که تنها در سه ماه نخست امسال ۱.۲ میلیارد دلار ناشی از فروش و صادرات محصولات پتروشیمی، ارز عرضه شده است.

او با بیان اینکه این تلاش پتروشیمی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است و ما انتظار داریم از این صنعت حمایت شود، ادامه داد: قاطعانه می‌گویم که حتی یک سنت از این مبلغ ارزی خارج از سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) فروخته نشده است.

ربیعی به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: باید متوجه باشیم که در این جنگ اقتصادی، سربازان و تلاشگران چه کسانی هستند، بدون تردید کسانی که در این شرایط اقتصادی به تولید و صادرات مبادرت می‌ورزند سربازان این جنگ هستند و نباید آنها را تضعیف کنیم.

او با اعلام این‌که روز گذشته آخرین آمار تامین ارز پتروشیمی را به تفکیک شرکت‌ها، ماه و نوع ارز برای وزیر نفت ارسال کردم، تصریح کرد: تامین ارز نسبت به پارسال افزایش داشته است و ما بدون هیچ محدودیتی تامین ارز مورد نیاز را در قالب تعهدات‌مان ادامه می‌دهیم.

401

کد خبر: 958554

وب گردی

وب گردی