دیدار العبادی و صدر با ثامر السبهان

برخی منابع خبری از دیدار العبادی و مقتدی صدر با ثامر السبهان وزیر مشاور امور خلیج فارس عربستان خبر دادند و ائتلاف این دو گروه را نتیجه این دیدار اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پایگاه خبری عربی 21 به نقل از یک منبع امروز دوشنبه از دیدار محرمانه ثامر السبهان وزیر مشاور امور خلیج فارس در عربستان با حیدر العبادی و مقتدی صدر در امان پایتخت اردن خبر داد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: این دیدار چند روز پیش و با هدف ائتلاف میان العبادی و صدر برای تضمین دستیابی العبادی به جایگاه نخست وزیری برای دومین بار برگزار شده است.

در جریان این دیدار توافق شده است تا مقتدی صدر حمایت مردمی لازم برای به حکومت رسیدن العبادی را تامین نماید و ایران را برای عدم مخالفت با این گزینه نخست وزیری متقاعد نماید.

این منبع افزود: هدف عربستان برای حمایت از العبادی باقی ماندن وی در جایگاه نخست وزیری بوده تا از این طریق اجرای توافقات انجام شده با عربستان و آمریکا در راستای کاهش تدریجی نقش تهران بر سیاست عراق ادامه یابد.

این منبع همچنین گفت: عربستان، صدر و العبادی به موفقیتی نسبی در جریان اعلام ائتلاف میان العبادی و صدر در یک کنفرانس خبری دست یافته اند.

حیدر العبادی و نخست وزیر عراق و مقتدی صدر رهبر جریان صدری روز شنبه در جریان یک کنفرانس خبری در شهر نجف از ائتلاف میان دو لیست النصر و سائرون خبر دادند.

کد خبر: 958556

وب گردی

وب گردی