رییس سمپاد: تعداد زیادی از نخبگان به کشور بازگشتند

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: نخبگان هم جزء این جامعه هستند که هر سال شاهد مهاجرت آنان هستیم البته در این چند سال تعداد زیادی از نخبگان به کشور بازگشتند که در حال حاضر بیشتر این نخبگان جزء هیات علمی دانشگاه ها هستند.

دکتر فاطمه سادات مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به مدال آورهای المپیادهای علمی و حمایت از آنان گفت: بخشی از این حمایت مربوط به بنیاد نخبگان ملی می شود، اما ایجاد ارتباط طبیعی بین بنیاد نخبگان و باشگاه دانش پژوهان و همینطور بین باشگاه و دانشگاه یک نکته خیلی مهم است که حتما یک ارتباط خوب و منسجمی ایجاد می شود.


وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسکانیوز درباره مهاجرت نخبگان به خارج از کشور، گفت: در این موضوع که مهاجرت یک پدیده جهانی است و فقط مختص کشور ما نیست شکی نیست اما در واقع نهاد یا سازمانی به موضوع مهاجرت نخبگان ایرانی که یک موضوع اجتماعی است رسیدگی نمی کند.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان یادآور شد: بدون شک معضلات اقتصادی، سیاسی و مشکلات حاکم بر جامعه باعث بوجود آمدن پدیده مهاجرت می شود.

بدون شک معضلات اقتصادی، سیاسی و مشکلات حاکم بر جامعه باعث بوجود آمدن پدیده مهاجرت می شود


دکتر مهاجرانی در ادامه گفت: نخبگان هم جزء این جامعه هستند که هر سال شاهد مهاجرت آنان هستیم البته در این چند سال تعداد زیادی از نخبگان به کشور بازگشتند که در حال حاضر بیشتر این نخبگان جزء هیات علمی دانشگاه ها هستند.

وی تاکید کرد: باشگاه دانش پژوهان جوان را باید به یک فضای علمی، خوب و پر انرژی تبدیل کرد تا بچه ها در فضایی پر از آرامش و آسایش باشند و باعث نشاط در بین آنان شود.

706

کد خبر: 958628

وب گردی

وب گردی