آمادگی سنگاپور برای گسترش تعاملات با اصفهان

سفیر ایران در سنگاپور با اعلام تمایل مسئولان سنگاپوری برای ایجاد و گسترش تعاملات بازرگانی و اقتصادی با اصفهان گفت: سرمایه گذاران سنگاپوری آماده همکاری و رایزنی در این زمینه هستند.

جواد انصاری شامگاه دوشنبه در دیدار با شهردار اصفهان در هتل عباسی اصفهان با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی سنگاپور اظهار داشت: این کشور زمانی پاتوق دزدان دریایی بوده است اما امروز به مرحله‌ای از پیشرفت اقتصادی رسیده است که با کشورهای توسعه یافته و برتر اقتصاد دنیا مانند ژاپن رقابت تنگاتنگی دارد.

وی با بیان اینکه سنگاپور به عنوان یک کشور مستقل تنها ۵۰ سال قدمت دارد چراکه از مالزی جدا شده است، افزود: این کشور بدون امکان دستیابی و استخراج حتی یک قطره نفت بزرگ‌ترین پالایشگاه دنیا را در خود جای داده است و در شرایطی که ۸۵ درصد از این کشور دارای پوشش گیاهی است، تولیدات کشاورزی ندارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کشور سنگاپور در زمینه گردشگری نیز پیشرفت خوبی را تجربه کرده است، بیان داشت: فرودگاه سنگاپور در سال جاری رتبه نخست جهان را کسب کرد که این عنوان را برای سومین سال متوالی به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام تمایل مسئولان سنگاپور در راستای ایجاد و گسترش تعاملات بازرگانی و اقتصادی با کشور ایران و به ویژه اصفهان گفت: سرمایه گذاران سنگاپوری آماده همکاری و رایزنی در این ارتباط و سرمایه گذاری در راستای به سرانجام رساندن پروژه های مهم اصفهان هستند.

900

کد خبر: 958647

وب گردی

وب گردی