اولویت دهى به اقتصاد دانش بنیان، راهبرد اصلى کنفرانس مهندسی مکانیک

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: آینده پژوهى، توجه ویژه به اقتصاد مقاومتى، توانمند سازى بخش خصوصى، اولویت دهى به اقتصاد دانش بنیان و حمایت از تولیدات ملى از راهبردهاى اصلى این کنفرانس است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رامین کرمى، عضو هیات مدیره نظام مهندسى ساختمان استان تهران در دومین کنفرانس بین المللى نقش مهندسى مکانیک در ساخت و ساز شهرى که امروز در مرکز پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، گفت: شوراى سیاست گذارى کنفرانس با اتکا به تجربیات ارزشمند کنفرانس سال گذشته و یک سال کار کارشناسى در قالب ارتباط و تعامل هدفمند با صاحبان صنایع، اساتید دانشگاه، پژوهشگاه ها، مجامع داخلى و معتبر بین المللى با لحاظ نیازهاى فراروى ساختمان و با تاکید بر چالش هاى مهم فرا روى کشور نظیر تغییرات محیطى، اقلیمى، مدیریت بحران آب، بهینه سازى مصرف انرژى و کاهش آلاینده هاى زیست محیطى اقدام به تبیین، تعیین اهداف و استراتژى ها در دومین کنفرانس بین المللى کرد و با لطف الهى و تلاش مستمر بر پایه امیدهاى علمى، صنعتى و بین المللى تشکیل شد.

او بیان کرد: با گذشت بیش از ١١ ماه فعالیت، جلسات کارشناسى و رایزنى با دانشگاه ها و مراکز آکادمیک، صاحبان صنایع، تولیدکنندگان، موسسات و انجمن هاى داخلى و بین المللى امروز شاهد افتتاحیه دومین کنفرانس بین المللى نقش مهندسى مکانیک در ساخت و ساز شهرى هستیم.

کرمى با بیان اینکه آب، انرژى و محیط زیست جزو نیازهاى لاینفک از زندگى امروزى بشر است و تمام ابعاد زندگى اجتماعى، اقتصادى و حیات انسانى را تحت تاثیر قرار مى دهد، گفت: توجه به مولفه هاى اصلى مدیریت بهینه سازى مصرف آب، بازیافت صحیح آب و فاضلاب ضامن رفاه، آرامش و آسایش فرداى شهروندان و فرزندان ما است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسى ساختمان استان تهران خاطرنشان کرد: آینده پژوهى، توجه ویژه به اقتصاد مقاومتى، توانمند سازى بخش خصوصى، اولویت دهى به اقتصاد دانش بنیان و حمایت از تولیدات ملى از راهبردهاى اصلى این کنفرانس است.

او افزود: مهندسى مکانیک در زیرساخت هاى شهرى و ارتقاى دانش مهندسى مکانیک در نگهدارى، بهره بردارى از تاسیسات، افزایش ایمنى و بهداشت ساختمان، ارتقای سیستم هاى اطفاى حریق، جلوگیرى از بروز حوادث احتمالى، بهینه سازى مصرف انرژى و سیستم هاى گرمایشى و سرمایشى تاثیرگذار است.

کرمى گفت: طى دو روز برگزارى این کنفرانس علاوه بر استفاده از سخنرانى ها، نشست هاى علمى و تخصصى توسط اساتید و متخصصان برجسته داخلى و خارجى، ٣٠ مقاله تخصصى منتخب هیات داوران ارائه و حمایت از پایان نامه هاى برتر در دستور کار کنفرانس قرار خواهد گرفت.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسى ساختمان استان تهران تاکید کرد: نمایشگاه محصولات صنعتى مرتبط با صنعت مکانیک و کارگاه هاى آموزشى تخصصى هدفمند در جهت آموزش روش هاى جدید در شاخه هاى مهم مهندسى مکانیک و صنعت ساختمان برگزار می شود که فرصت مناسبى براى ارتقاى سطح علمى و پژوهشى محققان، مهندسان و تبادل آخرین یافته هاى علم و تخصصى و تجربیات ارزشمند پژوهشگران و صنعتگران فراهم خواهد شد.

401

کد خبر: 958656

وب گردی

وب گردی