یک لیوان آرامش، یک بغل موفقیت/توصیه های دقیقه نودی به کنکوری ها

شمارش معکوس تا برگزاری کنکور سال 97 آغاز شده است، برخی از دانشجویان حسابی سرگرم مرور نکات درسی اند، برخی استراحت می کنند، برخی هم آنقدر اضطراب دارند که کارشان به بیمارستان و دارو و دکتر افتاده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، کنکوری های عزیز؛ دنیا که به آخر نیامده، قرار نیست که خودتان را به خاطر یک آزمون به کشتن دهید! به هر اندازه ای که تلاش کرده باشید، به همان اندازه هم نتیجه خواهید گرفت، بهتر است در این روزهای پایانی زیاد خودتان را خسته نکنید و اگر قصد مطالعه دارید، تنها چند ساعتی را به مطالعه نکات و خلاصه نویسی های دورس حفظی اختصاص دهید.

به اندازه کافی استراحت کنید

به داوطلبان اکید توصیه می شود شب قبل از کنکور مطالعه دروس را کنار بگذارند، زیرا این مطالعه نه تنها منجر به افزایش یادگیری آن ها نمی شود بلکه باعث می شود داوطلبان احساس اضطراب و استرس بیشتری داشته باشند، این استرس ممکن است منجر به ایجاد اختلالات خواب در داوطلبان شود. در صورتی که استراحت فرد به اندازه کافی نباشد، ممکن است عملکرد وی در جلسه آزمون مطلوب نباشد پس در درجه اول به داوطلبان توصیه می شود یک شب پیش از آزمون به اندازه کافی استراحت کرده و مطالعه دروس را کنار بگذارند. برای خواندن گزارش ایسکانیوز در راستای کاهش استرس داوطلبان اینجا کلیک کنید.

به همراه داشته باشید

یادتان می آید زمانی که دبستان بودیم، والدینمان پیش از اینکه به خواب برویم از ما می خواستند که کتاب هایمان را آماده کنیم و درکیفمان بگذاریم. ما هم که گوشمان بدهکار نبود؛ صبح ها مجبور می شدیم با عجله در کشوها و قفسه ها دنبال وسیله هایمان باشیم، در جریان این گشتن ها هم بعید نبود چند عدد نیشگون نوش جان کنیم! برای یک بار هم که شده بیاید از گذشته هایمان عبرت بگیریم.

کنکوری های عزیز، شب پیش از کنکور دو مداد سیاه پررنگ ترجیحا از نوع نرم آن تهیه کنید و درون یک جامدادی بگذارید، پاک کن و تراش تان هم بردارید، مبادا شناسنامه، کارت ملی و کارت ورود به جلسه تان را فراموش کنید. احتمالا این روزها غریبه و آشنا به شما گوشزد کرده اند که در روز کنکور چه خوراکی هایی به همراه داشته باشید، اگر هم نمی دانید بهتر است اینجا کلیک کنید و گزارش مفصل ما را در این زمینه بخوانید.

افکار منفی را از ذهنتان پاک کنید

طبیعتا انسان ها خیال بافی را دوست دارند، دوست دارند به آینده شان، زندگیشان، شغلشان فکر کنند. طبیعتا در شرایطی که فرد دچار کمی استرس شده باشد،ذهنش به طور ناخودآگاه به سمت افکار منفی سوق پیدا می کند، تصور کنید دانش آموز به جای اینکه به موفقیت های شغلی آینده اش فکر کند، تصور می کند در کنکور موفق نشده، نمی تواند به دانشگاه برود، اطرافیان به او سرکوفت می زنند، تمامی این موارد هم ممکن است زمانی آغاز شود که فرد نتوانسته باشد تنها به یک سوال از فلان درس پاسخ دهد. پس لازم است در جلسه کنکور ذهنتان را از این افکار پاک کرده و بیشتر بر پاسخگویی سوالات تمرکز داشته باشید. برای مرور نکات طلایی کنکور می توانید اینجا کلیک کنید.

همه چیز را به خودش بسپارید

«الا بذکر الله تطمئن القلوب» همانا با یاد خدا دل ها آرامش می گیرد، به خدا توکل کنید تا آرامش میهمان دل هایتان شود... .

خبرنگار: نیوشا یعقوبی

201

کد خبر: 958663

وب گردی

وب گردی