گرانی‌های اخیر به بهانه افزایش قیمت دلار هیچ دلیل و توجیهی ندارد

استاندار خراسان شمالی گفت: دلیلی برای این گرانی‌ها وجود ندارد چرا که ورود کالاها از مبادی دولتی و گمرک و تمامی سفارش‌های ثبت شده 4200 تومانی است و همچنین اگر جنسی به شکل قاچاق وارد شده باشد، دلار هزینه شده برای آن هم ارزان است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا صالحی ‌در حاشیه برگزاری مجمع مشورتی جوانان استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مباحث اقتصادی عموما شهرهای کوچک تابع کلان‌شهرها هستند و امروز در حالی که دلار تعیین شده از سوی دولت 4200 تومان است اما شاهد برخی سوء استفاده‌ها از فضای موجود در شهرهای بزرگ هستیم.

وی افزود: در بخش صادرات غیرنفتی، مواردی وجود دارد که دلارهای ناشی از صادرات انجام شده به کشور برنگشته و در بانک‌های دیگر کشورها وجود دارد و ما با مشکل ورود کمتر ارز مواجه هستیم. اما در بخش صادرات تمام سفارش‌های ثبت شده با دلار 4200 تومان هستند و حتی یک ریال بالاتر از این قیمت موردی ثبت نشده است و حتی در برخی کالاهای اساسی با یارانه 350 تومانی دولت٬ یعنی دلار 3850 تومان ثبت سفارش انجام شده است و امسال دولت نسبت به زمان مشابه سال گذشته 20 درصد بیشتر برای حوزه واردات، دلار ارائه کرده است.

صالحی مطرح کرد: دلیل بروز این گرانفروشی‌ها وجود برخی رانت‌ها است و حل این مشکل مستلزم برخورد جدی قوه قضائیه با متخلفان است و ریاست این قوه هم حمایت خود از سیاست‌های کلی ارزی دولت را اعلام کرده است.

صالحی در ادامه٬ گرانی‌های موجود را بی اساس توصیف کرد و گفت: دلیلی برای این گرانی‌ها وجود ندارد چرا که ورود کالاها از مبادی دولتی و گمرک و تمامی سفارش‌های ثبت شده 4200 تومانی است و همچنین اگر جنسی به شکل قاچاق وارد شده باشد، دلار هزینه شده برای آن هم ارزان است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به سیاست‌های ارزی دولت و تأمین تمام ارز موردنیاز واردات کشور تصریح کرد: گرانی‌های اخیر به بهانه افزایش قیمت دلار هیچ دلیل و توجیهی ندارد و از دستگاه‌های نظارتی و قضایی می‌خواهیم با متخلفان و سودجویان مقابله و برخورد جدی داشته باشند.

صالحی اشاره داشت: با توجه به جنگ اقتصادی و روانی موجود که از سوی ترامپ آغاز شده است، از مردم و اصناف می‌خواهیم مانند گذشته از ارکان نظام و حاکمیت حمایت کنند و تاکید می‌کنم با سود منطقی موافق هستیم اما فروش کالای خریداری شده با قیمت محاسبه شده دلار بالاتر از 4200 تومان در واقع خیانت به مردم است.

900

کد خبر: 958668

وب گردی

وب گردی