اعتراض به FATF  چه ربطی به برجام دارد؟

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به اظهارات سخنگوی فراکسیون امید مجلس که مسئولیت قیمت سکه و ارز را بر گردن منتقدان برجام انداخته بود، پاسخ داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست علنی امروز مجلس و در تذکر آیین‌نامه ای در پاسخ به اظهارات بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس که مسئولیت گرانی‌های اخیر را به گردن منتقدان برجام و کسانی که طومار اعتراض در مجلس نشان دادند انداخته بود، اظهارداشت: دو مقوله جدا از هم داریم؛ پارچه های طوماری که در اینجا پهن شد به این معنا بود که ما حامل اعتراض مردم به «کنوانسیون مقابله با تامین مالی ترویسم» بودیم و این ربطی به برجام نداشت.

وی افزود: عروس بلد نیست برقصد می گوید زمین کج است! این یعنی موضوعی را که ربطی به چیزی ندارد، به چیز دیگری ربط می دهند. آقای پارسایی می گوید که مخالفان برجام با آمریکا و نقض کنندگان برجام همراه شدند؛ یعنی کسانی که به دولت می گفتند راه دشمن کج است و با کسی که شما را فریب می دهد همراهی نکنید و اگر می روید، سر منافع مردم بازی نکنید و درست تصمیم بگیرید و برای آمریکا هزینه ایجاد کنید که هر وقت خواست توافق را نقض نکند. حالا دیگران این کار را نکردند و به عنوان کدخدا به آن چسبیدند و خدا و مردم را وِل کردند و امروز این بلا سر مردم آمده و زندگی مردم متلاشی شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حالا امروز با دولتی که جریان و خطش معلوم است، می آیند و می گویند مشکل سکه و دلار به دلیل پلاکارد پهن کردن در مجلس بوده است! یعنی آیا اقتدار دولت و استحکام آن با یک پلاکاردی که حاوی اعتراض مردم به یک کنوانسیون دیگر بود، از بین رفته و قیمت دلار این طور افزایش می یابد؟ اگر این طور است از فردا باید عدم کفایت دولت را در مجلس مطرح کنیم و کسانی که از این دولت حمایت کردند هم باید پاسخگو باشند.

ذوالنور با اشاره به دو برابر شدن قیمت ارز در ماه های اخیر گفت: مگر همین ها نبودند که می گفتند که اگر «رئیسی» رئیس جمهور بشود، قیمت ارز می شود ۷ هزار تومان؟ امروز رئیسی نیست و ارز ۹ هزار تومانی را چه کسی باید پاسخ دهد؟ به ما توهین شد و گفته شد که ما با آمریکا همراهی کردیم و پلاکارد اینجا پهن کردیم و این وضعیت درست شده است؛ آیا پلاکارد ما روند قیمت سکه و ارز را بالا برده است؟ این چه توهینی است که اگر ما از منافع ملت دفاع کردیم و گفتیم تضمین بگیرید که حقوق ملت از بین نرود، این همراهی با ترامپ تلقی شود؟

وی افزود: آقای روحانی و آقایانی که این طور حمایت می کنند از مردم دور هستند؛ سال حمایت از کالای ایرانی است و در این وانفسای مردم، آقای روحانی با لباس ورزشی برند خارجی در توچال کِیف می‌کند. اینها بیایند و با مردم بر روی زمین راه بروند نه اینکه از مردم فاصله بگیرند.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر ذوالنور اظهار داشت: تذکر شما فقط باید پاسخ به نسبت سوئی باشد که به شما داده شده است و اگر انتقادی به دولت دارید در جای خودش مطرح کنید؛ اگر قرار باشد مسئله پهن کردن طومار در مجلس باب شود، طرف مقابل هم ممکن است دو برابر طومار داشته باشد و کل سال را باید طومار پهن کرد.

وی افزود: این بحث هم که آقای رئیس جمهور روز جمعه به کوهنوردی رفته کار خوبی است. چه اشکالی دارد که رئیس جمهور به کوه برود؟

305

کد خبر: 958705

وب گردی

وب گردی