دکتر ولایتی: ایران  الگوی مقاومت در منطقه غرب آسیا  است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه گفت: الگوی مقاومت در منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ دکتر علی اکبر ولایتی مشاوررهبر معظم انقلاب در امور بین الملل صبح امروز در دیدار با فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: ما هر زمان با شما دوستان دیدار داریم در حقیقت با برادران خود دیدار داریم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این ملاقات با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه گفت: الگوی مقاومت در منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران است و امروز این الگو به کل منطقه تسری یافته است.

دکتر ولایتی با یادآور شدن حوادثی که در سومالی و لیبی به وجود آمده است اظهار داشت: معمر قذافی هرچه آمریکایی ها و اروپایی ها گفتند عمل کرد و همه امکانات فناوری هسته ای خود را جمع آوری کرد و در کشتی گذاشت و برای آمریکایی ها ارسال کرد؛ قذافی همچنین به انتخابات فرانسه کمک مالی انجام داد و با رهبران کشورهای اروپایی عکس یادگاری می گرفت اما نتیجه همه این موارد این شد که اکنون لیبی یک کشور تجزیه شده است و یک حکومت در طرابلس و یکی در بنغازی و یک حکومت دیگر در سرت وجود دارد.

وی تصریح کرد: سوریه و عراق جلوی آمریکایی ها ایستادند، اما لیبی نیستاد؛ سوریه با حمایت جمهوری اسلامی ایران قوت گرفت و پس از ۷ سال جنگ همه جانبه مقدتر از گذشته است.

وی افزود: توطئه امروز آمریکایی ها، اروپایی ها و صهیونیست ها تجزیه کشورهای اسلامی است و تنها راه مقابله با آن اتحاد و اتفاق نظر دولت ها و ملت های مسلمان حول محور مقاومت است.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر این که ما معتقد هستیم ملت و دولت سوریه آمریکایی ها را از این کشور با ذلت اخراج خواهند کرد تصریح کرد: امروز سوریه و عراق به برکت محور مقاومت دو کشور مقتدر در منطقه هستند.

کد خبر: 958728

وب گردی

وب گردی