ظهیری: تعامل با دستگاه قضا راهبردی مؤثر برای کاهش اطاله دادرسی

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تعامل رؤسای کلانتری ها با مقامات قضایی در جهت اجرای دستورات پرونده را راهبردی موثر جهت کاهش اطاله دادرسی دانست.

سرهنگ کیوان ظهیری در گفت و گوی اختصاصی با ایسکانیوز، درباره هفته قوه قضائیه گفت: در جلسه کمیسیون عملیات پلیس پیشگیری که با حضور سرکلانتران و رؤسای کلانتری ها که در ستاد پلیس پیشگیری برگزار شد، یکی از برنامه های مورد تأکید خود را تعامل بسیار خوب با مقامات قضایی در همه نواحی دادسراها و نیز سایر محاکم قضایی برشمرد.

وی بیان کرد: در سه ماه نخست سال جاری تعداد 320 جلسه با حضور رؤسای کلانتری ها و مقامات قضایی جهت ارائه آموزش های قضایی و بررسی مشکلات موجود در معاونت خدمات قضایی کلانتری ها برگزار شد که نتایج آن در کاهش اطاله دادرسی مؤثر بوده است.
سرهنگ کیوان ظهیری افزود: یکی از اقدامات دیگر برگزاری کلاس های آموزشی نیروهای شاغل در این معاونت ها بوده که در آن دادیاران ناظر بر ضابطان دادسراها به ارائه آموزش قانون آیین دادرسی کیفری و سایر قوانین کاربردی به ضابطان کلانتری پرداختند.
رییس پلیس پایتخت در پایان گفت: نا آگاهی برخی از شهروندان به قوانین و مقررات موجب می شود به هنگام مراجعه به کلانتری ها توقعاتی از مأموران داشته باشند که لازم است شهروندان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند مأموران به عنوان ضابط قضایی تلقی و فقط در چارچوب حدود و اختیارات مقرر در قانون می توانند عمل کنند.

705

کد خبر: 958737

وب گردی

وب گردی