آمریکا حماقت کرد/اروپا بازنده اصلی برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خروج آمریکا از برجام از جهت اقتصادی یک حماقت تمام عیار است و بازنده اصلی این موضوع تنها اروپاست.

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره ادامه روند برجام با توجه به رفتار اروپایی ها در قبال این توافق اظهار داشت: نقشه راه در این خصوص با توجه به قوانین مصوب مجلس و فرمان مقام معظم رهبری کاملا روشن است.

وی افزود: ظاهرا این اراده در کشورهای اروپایی وجود دارد که با ایران همکاری کنند؛ اما با توجه سیاست های دولت آمریکا، به نظر نمی رسد که شرکت های بزرگ اروپایی تاب مقاومت در برابر جریمه های میلیاردی آمریکا را داشته باشند؛ همان طور که شاهد بودیم شرکت های بزرگی از جمله توتال و پژو از همکاری با ایران سر باز زدند.

وی ادامه داد: تنها چند شرکت کوچک اروپایی باقی مانده اند که نقششان هم نقش بسیار محدودی است؛ رفتارهای اخیر ترامپ فقط در قبال ایران نیست، بلکه با هم پیمانان خود مانند آلمان و فرانسه نیز اختلافات زیادی دارد.

بروجردی تصریح کرد: با توجه به این نابخردی های ترامپ در عرصه بین المللی که همچنان ادامه دارد، به عقیده بنده فرصت خوبی است که روابط خود را با چین و روسیه تقویت کنیم و باید به گونه ای عمل کنیم که صورت حساب هرگونه اقدامی در قبال تخریب برجام به پای آمریکا نوشته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان تاکید کرد: نباید فرصت ارتباط با چین و روسیه را از دست دهیم و شرایطی را ایجاد کنیم که آن ها نتوانند با ایران همکاری نزدیکی انجام دهند؛ خروج آمریکا از برجام از جهت اقتصادی یک حماقت تمام عیار است و بازنده اصلی اروپاست زیرا به سرعت ظرفیت های کار با اروپا به چین و روسیه منتقل خواهد شد.

302

کد خبر: 958745

وب گردی

وب گردی