آمار زندانیان مواد مخدر در خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین تر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: آمار زندانیان مواد مخدر در خراسان رضوی از 45 درصد به 35 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رحیم نوروزیان امروز در همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات استانداری افزود: به طور میانگین بین 50 تا 60 درصد زندانیان کشور زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند و آمار زندانیان مواد مخدر در خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین تر است.

وی گفت: میزان شیوع مصرف مواد مخدر در کشور 5.39 درصد و این نرخ در استان 2.6 درصد است و پایین تر از میانگین کشور است.

معاون استاندار افزود:علاوه بر کاهش جرایم مرتبط با مواد مخدر، مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در سال 96 نیز حدود 17 درصد در استان کاهش داشته است.

نوروزیان گفت: به پدیده مبارزه با مواد مخدر باید از چند منظر نگاه کرد بعد اقتصادی و گردش بالای مالی مواد مخدر یکی از ابعادی است که اگر به آن توجه نشود در امر مبارزه با مواد مخدر خلل ایجاد می شود.

وی افزود: سالانه بیش از هزار و 500 میلیارد دلار گردش مالی قاچاق مواد مخدر است که یک سوم این رقم، سود خالص تجارت مواد مخدر است و این رقم ده برابر درآمدهای نفتی و غیر نفتی است.

معاون استاندار گفت: سازمان های جهانی بر خلاف ادعای خود در امر مبارزه با مواد مخدر جدی نیستند در حالیکه مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران امری اعتقادی و جدی است و بزرگترین سند مبارزه ما حدود 4 هزار شهید در این راه هستند که در راه استقلال و شرف انسان ها شهید شده اند.

900

کد خبر: 958780

وب گردی

وب گردی