تبدیل برگزیت به قانون

لایحه برگزیت یا همان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در میان استقبال شدید قانون‌گذاران محافظه‌کار، بدل به قانون شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، "جان برکوف" سخنگوی مجلس عوام انگلیس امروز (26 ژوئن) اعلام کرد که ملکه لایحه برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را برای تبدیل شدن به قانون،در میان استقبال شدید قانون‌گذاران محافظه‌کار، امضا نموده است.

در 21 ژوئن، مجلس نمایندگان انگلیس، لایحه برگزیت را پذیرفت و برای ادامه روند و پذیرفتن آن به صورت قانون نیاز به موافقت نامه سلطنتی بوده است.

برابر با متممی که در آذرماه گذشته به لایحه برگزیت وارد شد، دولت انگلیس بایستی توافق نهایی برگزیت با اتحادیه اروپا را در پارلمان این کشور به رأی بگذارد؛ اما نتیجه این رأی‌گیری تأثیری بر تصمیم‌گیری دولت درروند خروج از اتحادیه اروپا نخواهد داشت.
بااین‌حال در تازه‌ترین رأی‌گیری صورت گرفته 319 تن از قانون‌گذاران انگلیسی در مقابل 303 تن دیگر به این اصلاحیه رأی مخالف دادند و اکنون با تائید مجلس اعیان، این لایحه برای انجام مراحل نهایی برای ملکه الیزابت ارسال‌شده است.

ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا، این لحظه را لحظه ای تاریخی خواند. او همچنین تصویب این قانون از سوی پارلمان را اقدامی اساسی در اجرای بی‌دردسر و آرام برگزیت و رای مردم دانست.

مجلس اعیان انگلیس شامگاه چهارشنبه لایحه جنجالی برگزیت را بدون برگزاری رأی‌گیری پذیرفت تا گام اصلی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از سوی دولت محافظه‌کار «می» برداشته شود.

بریتانیا در سال ۱۹۷۲ براساس مصوبه قوانین اروپایی به عضویت اتحادیه اروپا درآمد. پارلمان در تاریخ ۲۱ ژوئن، مصوبه خروج بریتانیا را تایید کرد و به ماه‌ها مذاکره در نهاد قانون‌گذاری این پادشاهی پایان داد.

کد خبر: 958798

وب گردی

وب گردی