ورود ایرانی ها به آمریکا ممنوع شد

دیوان عالی آمریکا اعلام کرد که فرمان رئیس جمهوری این کشور مبنی بر عدم صدور روادید برای اتباع 7 کشور را تایید کرده است. این قضات در حکمی موضوع منع ورود اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان‌نشین به خاک ایالات متحده را در حوزه اختیارات رئیس جمهوری قرار دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، دادگاه عالی آمریکا، دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان‌نشین به خاک ایالات متحده را تأیید کرد.

طبق حکم دیوان عالی آمریکا، مساله اعمال ممنوعیت برای ورود اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان‌نشین به خاک ایالات متحده، در حوزه اختیارات رئیس جمهوری ایالات متحده قرار دارد و ترامپ با این دستور از حوزه اختیارات خود فراتر نرفته و قانون اساسی این کشور را نقض نکرده است.

این دادگاه اعلام کرد که به علت وجود ادله کافی در مورد عدم صدور روادید برای اتباع هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، یمن و سوریه با این مساله موافقت کرده است.

رییس‌جمهوری آمریکا پس از اعلام این حکم از سوی دیوان عالی، بلافاصله به سراغ توئیتر خود رفت و نوشت: «دیوان عالی [فرمان] ممنوعیت سفر ترامپ را تأیید کرد. واو!(آوای تعجب)»

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا طی فرمانی جنجال برانگیز در سال 2017 اعلام کرد که صدور روادید برای اتباع هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، یمن و سوریه ممنوع شده است، اندکی پس از صدور این فرمان، عراق از این قاعده مستثنی شد.

دیوان عالی آمریکا در جریان رسیدگی به پرونده این فرمان پرمناقشه، با نتیجه ۵-۴ حکم به ادامه اجرای آن داد.

در حکم صادر شده از سوی دیوان عالی آمریکا آمده است، دولت ادله و توجیه امنیت ملی مکفی را در خصوص ادامه اجرای این فرمان به دادگاه ارائه کرده است.

حکم صادر شده از سوی عالی‌ترین مرجع قضایی ایالات متحده به مناقشات دیرین در خصوص وجاهت قانونی این فرمان اجرایی ترامپ پایان می‌دهد.

کد خبر: 958806

وب گردی

وب گردی