حضور هیات های دیپلماتیک 11 کشور در رفسنجان

هیات های دیپلماتیک 11 کشور و آژانس های سازمان ملل متحد در ایران امروزاز کارگاه های آموزشی و مراکز مختلف پناهندگان مستقر در رفسنجان بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در بازدید هیات های دیپلماتیک 11 کشور و آژانس های سازمان ملل متحد در ایران از روند صدور دفترچه بیمه سلامت در دفترپیشخوان رفسنجان ، رییس اداره بیمه سلامت این شهرستان گفت: از اسفندماه پارسال تاکنون هزارو765نفرازاتباع بیگانه دراین شهرستان دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

محسن بیجامی افزود: طبق قراردادی که بین وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت و مدیر کل اتباع بیگانه منعقد شده از دو سال پیش اتباع بیگانه آمایش می شوند و افرادی که در این لیست باشند و کارت آمایش داشته باشند می توانند دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.
رییس اداره بیمه سلامت رفسنجان افزود: فرانشیز که ایرانیان بابت درمان بیماری به دولت پرداخت می کنند اتباع بیگانه نیز با همین دفترچه بیمه سلامت همان میزان فرانشیز را به دولت پرداخت می کنند.
وی گفت : سامانه ثبت‌نام و صدور دفترچه بیمه سلامت برای اتباع بیگانه در رفسنجان از پنجم اسفند سال گذشته راه اندازی شده و اتباع دارای کارت آمایش تا پنجم اسفند سال جاری می توانند با مراجعه به دفتر پیشخوان دفترچه دریافت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

مدیرکل اموراتباع ومهاجرین خارجی استانداری کرمان هم در حاشیه بازدید هیأت ۲۳ نفره کشورهای حامی پناهندگان از مهمانشهر رفسنجان با اشاره به وجود هزار و370 واحد مسکونی در این مهمانشهر افزود ۵۵۰۰ نفر در مهمانشهر در قالب هزار و ۱۳۵ خانوار زندگی می کنند.

شمس الدینی از تحصیل هزار و ۴۰۰ دانش آموز در مدارس مهمانشهر رفسنجان خبر داد وافزود ۵۰ واحد سرپناه آماده تحویل دادن به اتباع خارجی است.

هیات های دیپلماتیک 11 کشور و آژانس های سازمان ملل متحد در ایران در رفسنجان همچنین از مرکز بهداشت پیامبر اعظم(متلعق به پناهندگان افغان) ومجموعه حاج اقا علی بازدید کردند

بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی در استان کرمان اقامت دارند که اکثریت آنها از اتباع کشور افغانستان هستند.
در رفسنجان بیش از 60 هزار تبعه افغانستان زندگی می کنند.

کد خبر: 958844

وب گردی

وب گردی