تولید فیلم سینمایی «های ولتاژ» محصول مشترک ایران و آذربایجان

همزمان با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به باکو، تولید فیلم سینمایی‌ «های ولتاژ» محصول مشترک ایران و آذربایجان رسما کلید خورد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی که در معیت سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنا به دعوت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است، عصر سه شنبه پنجم تیرماه از پشت صحنه فیلم سینمایی «های ولتاژ» در شهر تاریخی باکو دیدن کرد.

در این دیدار اصغر فارسی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و محمد علی کیانی مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشتند.

در این بازدید علیرضا تابش ضمن ابراز خرسندی از آغاز تولید فیلم سینمایی «های ولتاژ» به کارگردانی الهام قاسموف، محصول مشترک ایران و جمهوری آذربایجان همزمان با سفر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به باکو، در سخنانی سینما را پل پیوند اشتراکات فرهنگی آذربایجان و ایران دانست و گفت : امروز با آغاز تولید مشترک فیلم «های ولتاژ» روابط سینمایی ایران و آذربایجان وارد فصل نوینی شده است.

تابش با تاکید بر توسعه همکاری‌های ایران با کشورهای عضو اکو افزود: اشتراکات فرهنگی، دینی، هنری و تاریخی بین دو کشور زمینه‌ساز خلق آثار ارزشمند هنری بین هنرمندان ایرانی و آذربایجانی است.

در این بازدید امیر شهاب رضویان تهیه کننده مشترک فیلم، ضمن خیرمقدم گفت: فیلم در باکو، مشکین شهر و اردبیل فیلمبرداری خواهد شد و هدف ما نمایش فیلم به صورت گسترده در شهرستان‌های آذری زبان ایران و همچنین اکران در تهران و سایر شهرهاست و با توجه به بودجه معقول تولید فیلم، امکان بازگشت سرمایه و سود دهی وجود دارد و علاوه بر آن بازار ترکیه نیز مدنظر است و با پخش کننده‌های این کشور هم مذاکره کرده‌ایم.

عوامل ایرانی فیلم‌های ولتاژ عبارتند از: تهیه کننده: امیرشهاب رضویان، مجری طرح: بابک شیرین صفت، مدیر فیلمبرداری: مهدی پریزاد، فیلمنامه‌نویس: مشترک: بابک شیرین، مدیر تولید: مجید فردی انور، صدابردار: مرتضی نجف‌لو، طراح گریم: حمید یوسف، طراح صحنه و لباس: روزبه جعفرزاده، دستیار یک و برنامه‌ریز: حمید عزیزی، دستیار صدا: امیر رضا قلی‌زاده، مجری گریم: مریم رخام، دستیار گریم: نگار شیرین صفت، دستیاران فیلمبردار: فرزاد نه‌کاخ، غفور شیرین صفت و امیر ساکی، دستیاران صحنه و لباس: ساسان رونق و ریحانه محمدوف و بازیگر ایرانی: رضا ناجی.

همچنین از چهره‌های بازیگری جمهوری آذربایجان، علم‌الدین جعفروف، چناره ملک‌زاده، ضیا آقا و کماله پیریوا در فیلم بازی می‌کنند و کارگردان فیلم «الهام قاسموف» چهره شناخته شده رسانه‌ای و فیلمساز صاحب نام جمهوری آذربایجان است.

هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رأس هیأتی عالی رتبه از تاریخ ۶ تا۱۰ تیرماه جاری در دو شهر باکو و گنجه برگزار می شود.

تیرماه سال گذشته شهرهای تهران، اصفهان و اردبیل میزبان هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان و «ابوالفضل قارایف» وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور بود.

امسال نیز جمهوری آذربایجان میزبان هفته فرهنگی ایران است، تکرار این رویداد فرهنگی به تنهایی نشان از پیوند عمیق و رابطه راهبردی دو کشور دارد.

500

کد خبر: 958858

وب گردی

وب گردی