طرح تحول سلامت دچار مشکل شده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، گفت: از اول هم پیش بینی می شد که این طرح دچار مشکل شود.

به گزارش ایسکانیوز دکتر حسینعلی شهریاری در هفدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران در هتل المپیک تهران، گفت: در سال های گذشته در ارتباط با شناسایی اختلالات شنوایی در کشور کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نیست.

وی با اشاره به مشکلات تعرفه و بیمه خدمات شنوایی شناسی در کشور، افزود: تعرفه ها در این رشته کامل نیست، ضمن اینکه تا زمانی که خدمات تحت پوشش بیمه ها قرار نگیرد، مردم و بیماران برای استفاده از این خدمات دچار مشکل می شوند.

شهریاری با اشاره به ارائه خدمات کاشت حلزون در کشور، گفت: سالیانه حدود هزار نفر به تعداد نوزادان نیازمند کاشت حلزون در کشور افزوده می شود.

سالیانه حدود هزار نفر به تعداد نوزادان نیازمند کاشت حلزون در کشور افزوده می شود



رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در ادامه با اشاره به اهمیت خدمات گروه های پیراپزشکی در کشور، تاکید کرد: یک اشکال در این بین وجود دارد که حوزه وزارت بهداشت، پزشک محور است.

وی افزود: حوزه سلامت حتما نباید توسط پزشک اداره شود و دنیا نیز چنین نگاهی در حوزه سلامت ندارد. اما، چون ما متخصص اقتصاد بهداشت به اندازه کافی نداریم، اداره بیمارستان ها را به پزشکان سپرده ایم.

شهریاری با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، گفت: از اول هم پیش بینی می شد اجرای این طرح با این روند دچار مشکل می شود که شده است.

از اول هم پیش بینی می شد اجرای این طرح با این روند دچار مشکل می شود که شده است



وی بر مدیریت هزینه های سلامت از طریق اجرای برنامه پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: نظارت ها در این حوزه باید جدی تر دنبال شود تا از هدر رفت منابع مالی جلوگیری شود.


تجویز و فروش سمعک ساماندهی می شود

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، از ساماندهی روند تجویز سمعک در کشور خبر داد.
دکتر علی قهرمانی در هفدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران در هتل المپیک تهران، گفت: ۱۰ سال بعد از دوران تقویت دوره شنوایی شناسی در کشور، منتظر ماندیم تا دیده شویم و امروز، جامعه شنوایی شناسی ایران، دیدنی است.

وی با اشاره به آمار ۳۸۰ میلیون نفری جمعیت دنیا که دچار ضایعه حسی شنوایی هستند، افزود: این آمار زنگ خطری برای سازمان های بهداشت است.

۳۸۰ میلیون نفر از جمعیت دنیا دچار ضایعه حسی شنوایی هستند



قهرمانی از اختلالات حسی شنوایی به عنوان معضل به بهداشت جهانی یاد کرد و گفت: ایران به عنوان پنجمین کشور دنیا در این حوزه نقش آفرینی می کند.

وی ادامه داد: بعد از پشت سر گذاشتن دوران جنگ و سال های بعد از آن، پیش بینی می شود آمار افت شنوایی حسی در ایران، قابل توجه باشد.

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، برگزاری کنگره امسال را با رویکرد توانبخشی، مداخله به هنگام و سمعک، عنوان کرد و افزود: امیدواریم کنگره شنوایی شناسی، به ما کمک کند تا به سطوح خدمات جهانی در شنوایی شناسی دست پیدا کنیم.

وی، از تصمیم اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برای برون سپاری ارائه خدمات سمعک به انجمن علمی شنوایی شناسی ایران خبر داد و گفت: با این تصمیم، تجویز و فروش سمعک در کشور ساماندهی می شود.

700

کد خبر: 958870

وب گردی

وب گردی