میرزاده: مدارس دولتی دچار ضعف شده اند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان ر ا برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و امکانات تحصیلات عالی را تا سرحد خود کفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. اما این امر به خوبی در کشور محقق نشده و درهمین راستا مدرسه داری غیر دولتی بوجود آمده است.

میرحمایت میرزاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به تفاوت و ضعف های این روزهای مدارس دولتی با غیرانتفاعی گفت: بین مدارس دولتی و غیر دولتی تفاوت های بسیاری وجود دارد اما اینکه از ضعف های زیاد برخوردار باشند درست نیست.

وی گفت: هیچ اراده ای در مجلس و دولت نمی تواند باعث تضعیف مدارس دولتی شود، البته در این سال ها به مدارس دولتی سرانه خوبی تعلق نگرفته است و این مدارس از لحاظ مالی در مضیقه هستند و بار مالی هزینه‌های مدارس دولتی بر دوش مردم تحمیل شده است.


سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نیروی انسانی در مدارس دولتی بویژه معلمان، از لحاظ سوادی و آموزشی نسبت به افراد در حال فعالیت در مدارس غیرانتفاعی قوی تر هستند.

میرزاده یادآور شد: مدارس غیردولتی به دلیل داشتن سرمایه زیادو قدرت و تبلیغات بی شمار همه این موارد تحت الشعاع خود قرار داده و بسیاری از خانواده ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.


وی تصریح کرد: والدین هیچ تحلیل و پژوهشی را در این باره انجام نمی دهند و فقط نسبت به کیفیت فضای آموزشی فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام می کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: مدارس دولتی به دلیل مشکلات و کمبودهای مالی موجود دچار ضعف هایی از جمله کیفیت بد فضای آموزشی،شده اما این مدارس از لحاظ کیفیت آموزش و توانایی معلمان نسبت به مدارس غیر دولتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.


میر حمایت میرزاده درباره اصل 30 قانون اساسی که مربوط به آموزش و پرورش است؛ گفت: دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان ر ا برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خود کفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. اما این امر به خوبی در کشور محقق نشده است و درهمین راستا مدرسه داری غیر دولتی بوجود آمده است.

گفتنی است که جامعه ای که بخواهد پیشرفت کند، باید نیروی انسانی خوبی به جامعه تزریق کند. دانش آموزان برای اینکه بتوانند خلاء های موجود در کشور را در آینده حل و ایران را به مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر برسانند باید در مکانی درست پرورش یابند، اما این روزها مدارس دولتی از ضعف هایی زیادی برخوردار است این در حالی است که دولت باید آموزش و پرورش رایگان و همگانی را برای همه به بهترین شکل ممکن فراهم کند و زمانی که نتواند این کار را انجام دهد، بخش غیر دولتی وارد عرصه می شود و مشکلات این چنینی بوجود می آورد.


706

کد خبر: 958897

وب گردی

وب گردی