خسارات ناشی از شوری آب خوزستان جبران نمی‌شود/ فروش آب در آبادان از شایعه تا واقعیت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی تفاوتی و قشری نگری مسئولان عامل اصلی تشدید بحران آب در منطقه خوزستان است، گفت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های مداوم از سوی مسئولان هنوز قدم مثبتی در این زمینه برداشته نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، این‌ روزها تنور بحث انتقال آب خوزستان به بصره عراق در فضای مجازی شدت گرفته تا جایی که فیلم‌های مختلفی از این موضوع دست به دست می‌شود. در همین راستا غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اظهار کرد: بنده نیز در همین خصوص مطالبی را دریافت کردم و به شدت پیگیر این موضوع هستم تا از صحت و سقم این مطلب باخبر شوم.

نماینده آبادان با انتقاد از وضعیت آب، فروش آب در این شهر را تکذیب کرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت آب آبادان وخیم است به گونه‌ای که آب این منطقه به شدت شور، بدبو و از نظر بهداشتی به شدت مشکل دارد. متاسفانه حتی این آب قابل مصرف برای دام، طیور و بخش کشاوزی نیست و مصرف آن مشکلاتی را در بخش پالایشگاهی و پتروشیمی به وجود آورده است به گونه‌ای تقریبا نزدیک سه ماه است که مسئولان پالایشگاه آبادان اعلام می‌کنند که این آب به دستگاه‌ها ضرر می‌رساند و پتروشیمی‌ آبادان در شرف تعطیل شدن است.

او تاکید کرد: آب به قدری شور است که باعث خوردگی تمام دستگاه‌ها و از بین رفتن تصفیه‌خانه‌ها شده است. مردم برای اینکه افت فشار آب را جبران کنند باید از پمپ استفاده کنند و برای خانه‌های خود تصفیه‌خانه بخرند و برای آب باید هزینه‌ای چند برابر بپردازند.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: آب آنقدر شور است که حتی نمی‌توان آن را به چشم زد. به دلیل شور بودن آب، تصفیه‌خانه‌ها با مشکل مواجه شدند و ناتوانی مسئولین منجر به فشار به مردم شده است.

شرفی افزود: متاسفانه حدود 16 ماه است که این موضوع را به صورت کتبی و در جلسات متعدد به مسئولان اعلام کردیم. در دولت‌های قبل هم این مشکل وجود داشت و می توان گفت قریب به 13 سال است که مردم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند به طوری که به بیماری‌ها متعدد عفونی و صعب العلاج مبتلا شدند.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود گذشت 13 سال از این موضوع هنوز پیگیری نشده است؟ گفت: متاسفانه بی تفاوتی و قشری نگری مسئولان است، احداث صنایع و زیرساخت‌های غیراصولی که به ضرب و زور و هزار ترفند غیراخلاقی، غیر عقلی و عملی در برخی از مناطق ساخته شده است از نظر زیرساختی به غیر از ضرر مزیت چندان به همراه نداشته است.

او خاطرنشان کرد: مشکل آب خوزستان را نزدیک 15 ماه است که از مسئولان پیگیری می‌کنیم دریغ از یک قدمی که در این زمینه برداشته شود.

402

کد خبر: 958919

وب گردی

وب گردی