شوری آب کام پرسنل صنعت آب و فاضلاب را تلخ کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه همه بخش های صنعت آب استان امسال درخشان بودند، گفت: این بحران و شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر، کام پرسنل صنعت آب و فاضلاب استان را تلخ کرد، باید توجه ویژه ای به بحث اصلاح شبکه در این شهرها شود.

به گزارش ایسکانیوز، صادق حقیقی پور در جلسه بررسی مشکلات آب شهرستان آبادان با حضور مدیرعامل آبفا کشور که 5 تیرماه در فرمانداری آبادان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حدود دو هفته است که پرسنل ما در اداره آبفا آبادان و خرمشهر شبانه روز تلاش کردند. در طول این روزها مشکل آب وجود داشت و EC آب در رودخانه بهمنشیر به بالای 18هزار و در رودخانه کارون در مقطع خرمشهر به بالای 20هزار میکروموس رسید.

وی با بیان اینکه این میزان شوری آب در آبادان و خرمشهر بی سابقه بود، افزود: همه اعداد و ارقامی که شاهد آن بودیم در جلسات مختلف پیش بینی شده بود و در این زمینه باید بابت اقداماتی که با همکاری بخش های مختلف به خصوص سازمان آب و برق انجام گرفت، تشکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: این بحران نشان داد که باید به صورت فوری به سمت اصلاح شبکه توزیع آب در آبادان و خرمشهر برویم زیرا شبکه توزیع آب در این شهرها اصلا وضعیت خوبی ندارد. یک هزار کیلومتر در شهر آبادان، اروندکنار و چوئبده شبکه توزیع آب وجود دارد که از سال 71 تا 95 حدود 280 کیلومتر از آن اصلاح شده است که سالانه حدود 10 کیلومتر بود اما سال گذشته با حمایت های انجام گرفته به تنهایی موفق به اصلاح 50 کیلومتر شبکه توزیع آب در این سه شهر شدیم.

حقیقی پور با بیان اینکه همه بخش های صنعت آب استان امسال درخشان بودند، اظهار کرد: این بحران و شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر، کام پرسنل صنعت آب و فاضلاب استان را تلخ کرد. باید توجه ویژه ای به بحث اصلاح شبکه در این شهرها شود. هیچ شرکتی نمی تواند ظرف مدتی کوتاه این حجم از شبکه را اصلاح کند.

وی با اشاره به پروژه خط انتقال آب از تصفیه خانه ثامن به ایستگاه 11 و تلمبه خانه جمشید آباد، ادامه داد: این طرح حدود 13کیلومتر خط انتقال 1000 میلیمتر است که در برخی نقاط به دو خط 630میلیمتر تبدیل می شود تا بتوان آن را از موانع پیش رو عبور داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح که همزمان با فاز دوم طرح غدیر است، ما شاهد رشد چشمگیری در توزیع آب با کیفیت خواهیم بود.

حقیقی پور گفت: با توجه به تغییر اقلیم رخ داده ما صلاح را در آن می دانیم که حتما به سمت استفاده بهینه از آب دریا برویم. در گام اول با تاییدیه معاونت توسعه مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور، 30درصد هر شهر را به دستگاه آب شیرین کن مجهز کنیم. این کار در راستای پایدارسازی آب شهرها خواهد بود.

901

کد خبر: 958921

وب گردی

وب گردی