فناوری کنتور هوشمند سبب مدیریت دقیق‌ مصرف گاز می‌شود

پروژه کنتورخوانی هوشمند با استفاده از امکانات زیرساخت مخابراتی کشور و با بهره‌گیری از مفهوم IOT (اینترنت اشیا) که مطابق آخرین تکنولوژی ارسال و دریافت اطلاعات در دنیا مطرح شده، انجام خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز، سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره نصب و اجرای کنتورهای هوشمند در کشور گفت: یک کارگروه تخصصی با هدف تدوین چارچوب، الزامات و انتظارات طرح پایلوت کنتورخوانی هوشمند تشکیل شده تا با در نظر گرفتن سه نکته، این طرح را اجرایی کند.

او افزود: به این سه نکته باید ازسوی پیمانکاران توجه شود؛ نخست آن‎که شرکت ملی گاز ایران مالک کنتور است، نکته بعدی، بهره‌برداری شرکت از زیرساخت‌های عمومی مخابراتی کشور بدون داشتن مالکیت (از طرف شرکت گاز) است تا با مفهوم IOT هم‌خوانی داشته باشد و نکته نهایی، IT است که باید در مالکیت شرکت ملی گاز ایران باشد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به این‌که کارگروه بر اساس سیاست‌های ذکر شده، چارچوب الزامات و انتظارات طرح پایلوت کنتورخوانی هوشمند را تهیه کرده است، تصریح کرد: این طرح در سال ۹۵ از طریق سایت شرکت ملی گاز به طور رسمی اعلام شد و بر اساس همین چارچوب، شرایط برای اعلام آمادگی و ورود شرکت‌ها برای اجرای طرح پایلوت کنتورخوانی هوشمند مهیا شد.

به گفته مومنی، تا امروز، ۲۴ شرکت برای اجرای طرح پایلوت اعلام آمادگی کردند که همه این شرکت‌ها، داخلی و تنها یک شرکت، خارجی است و تعدادی از آنها به صورت کنسرسیوم برای ارائه تمام بخش‌ها و تعدادی نیز به‌صورت تک‌شرکتی ورود کرده‌اند.

او اظهار کرد: در این مدت، شش نوع کنتور هوشمند داخلی و خارجی از طرف تعدادی از شرکت‌ها برای تست ارائه شد و تنها یک کنتور از آزمایشگاه شرکت ملی گاز ایران تاییدیه گرفته است.

402

کد خبر: 958926

وب گردی

وب گردی