محتوای کتاب درسی وصایای امام در دانشگاه آزاد تغییر کرد

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کتاب اندیشه ها و وصایای امام خمینی (ره) محدود به وصایای حضرت امام نخواهد بود، در همین راستا باید منبع لازم تحت عنوان این کتاب تهیه و تدوین شود و به تصویب نیز برسد. این منبع باید فراگیر شود و تمامی ابعاد و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) را در بربگیرد.

دکتر اکبر اشرفی رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به جزئیات تغییر محتوا در درس وصایای امام خمینی(ره) گفت: محتوای کتاب بر اساس عنوانی که در شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد، تغییراتی پیدا کرد.

وی ادامه داد: طبیعتا به دنبال تغییر نام این کتاب، منبع و محتوای درس وصایای امام خمینی(ره) تغییر پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در مصوبه شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان درس «وصایای امام خمینی(ره)» به «اندیشه ها و وصایای امام خمینی(ره)» تغییر پیداکرده است به عبارت دیگر می توان گفت عنوان این درس کلی تر و فراگیر شده است.

وی اضافه کرد: گفتنی است کتاب اندیشه ها و وصایای امام خمینی (ره) محدود به وصایای حضرت امام نخواهد بود، در همین راستا باید منبع لازم تحت عنوان این کتاب تهیه و تدوین شود و به تصویب نیز برسد. این منبع باید فراگیر شود و تمامی ابعاد و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) را در بربگیرد.

اشرفی بیان کرد: ما در این زمینه با محققان مذاکراتی در راستای تدوین قرار داد داشته ایم تا بر اساس تغییر نام این واحد درسی، منبع مناسبی تهیه و منتشر شود تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد: لازم به ذکر است عنوان منبع که دچار تغییر شده بر اساس عنوان تغییر یافته مصوبه شورای آموزشی دانشگاه بوده است.

گفتنی است آزمون درس اندیشه‌ها و وصایای حضرت امام (ره) برای نخستین بار قرار است در روز شنبه 9 تیرماه در به صورت آنلاین دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود. لذا دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که این درس را در نیمسال دوم تحصیلی 97-96 به صورت آنلاین اخذ کرده اند در این آزمون شرکت خواهند کرد.

همچنین واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با مجوز سازمان مرکزی در ترم فعلی امکان اخذ آنلاین این درس را فراهم کرده است، در همین راستا دانشجویانی که این درس را اخذ کرده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه خدمات آموزشی از ساعت برگزاری آزمون خود مطلع شوند.واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است تا امکان تدریس آنلاین برخی از دروس دیگر را نیز برای همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کند زیرا تاکنون توانایی برگزاری آنلاین کلاس با حضور ۱۵۰۰ شرکت کننده همزمان فراهم شده است.

201

کد خبر: 958952

وب گردی

وب گردی