نشست هماهنگی ۸۴ استاد مشاور شاهد و ایثارگر واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

نشست هماهنگی استادان مشاور شاهد و ایثارگر واحد علوم و تحقیقات با حضور دکتر قاسم عموعابدینی قائم مقام واحد علوم و تحقیقات، دکتر نصیرزاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر قاسم عموعابدینی قائم مقام واحد علوم و تحقیقات در نشست هماهنگی استادان مشاور شاهد و ایثارگر این واحد دانشگاهی، خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران را افتخاری بزرگ بیان کرد و گفت: خدمت به خانواده شهدا توفیقی است که نصیب هرکسی نخواهد شد. اگر با باور قلبی به خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران مبادرت ورزیم، بدون شک اندوخته معنوی پرباری برای خود فراهم خواهیم کرد. باید نسبت به فرزندان شهدا و ایثارگران نگاهی پدرانه و مادرانه داشته باشیم.

ایجاد بستر و فضای مناسب خدمت‌رسانی به خانواده شهدا مستلزم اشراف اساتید به حوزه دفاع مقدس است

دکتر حسین نصیرزاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به جامعه ایثارگری و فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: اشراف کامل اساتید به حوزه دفاع مقدس می‌تواند بستر و فضای مناسبی را برای خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران و استفاده از گنجینه عظیم دفاع مقدس فراهم آورد.

یکی از راه‌های زندگی شهادت‌گونه خدمت به خانواده شهدا است

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌اله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات نیز با بیان اینکه مسیری که شهدا پیموده‌اند همان صراط مستقیم است، خاطرنشان کرد: خدمت به خانواده شهدا که با گذشت از جان و مال خود به دفاع از اسلام و ایران اسلامی پرداختند، صراط مستقیمی است که باید در آن گام نهاد و معتقدم یکی از راه‌های زندگی شهادت‌گونه، خدمت به خانواده شهدا است.

تشریح وظایف اساتید مشاور شاهد وایثارگر

دکتر جواد رزمی نماینده اساتید شاهد و ایثارگر واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست به تشریح وظایف اساتید مشاور شاهد و ایثارگر پرداخت و گفت: هریک از اساتید می‌توانند اقدام به مشاوره بین ۵ تا ۲۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر داشته باشند. بررسی وضعیت تحصیلی، برگزاری جلسات معارفه جهت آشنایی با قوانین آموزشی و تحصیلی، اختصاص ساعاتی برای مشاوره گروهی و انفرادی، توجه ویژه به دانشجویان ترم اولی، نظارت بر فرآیند انتخاب واحد، راهنمایی و چاره‌جویی، ایجاد فرصت یادگیری و بازآموزی، توجه به اوقات فراغت و... از جمله مسائلی است که اساتید مشاور شاهد و ایثارگر باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر: 958958

وب گردی

وب گردی