دبیران جشنواره فرهنگ پهلوانی  انتخاب شدند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور دبیران نخستین جشنواره فرهنگ پهلوانی را در بخش های اجرایی و هنری انتخاب کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، دکتر بهزاد بهرامی نسب، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور، دکتر داریوش لطیفی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل به عنوان دبیر اجرایی و مهندس یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی به عنوان دبیر هنری نخستین جشنواره فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی انتخاب کرد.

برای نخستین بار در کشور در دو بخش هنری و ورزشی جشنواره فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای به میزبانی استان اردبیل برگزار می شود. همچنین هیاتهای کشتی و ورزشهای زورخانه ای استان اردبیل در بخش ورزشی و بنیاد فردوسی در بخش فرهنگی، ادبی و هنری همکاری های لازم را با دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره ملی و دانشجویی داشته باشند.

برپایی نشست هم اندیشی دبیران این جشنواره، آیین نامه اجرایی و برپایی نمایشگاهی از آثار فرهنگی، ادبی و هنری برگزیده این جشنواره مصوب شد.

در بخشی از این نشست، یاسر موحدفرد با ارایه گزارشی از فعالیتهای بنیاد فردوسی و تشریح چگونگی تعامل با دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، آمادگی خود را برای همکاری هر چه بیشتر به ویژه برای راه اندازی نمایندگی استانی این بنیاد به منظور همکاری متقابل در استان اردبیل را اعلام کرد.

دانشجویان، مدرسان، استادان و دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌توانند تصویر اثرهای هنری و تصویر کارت دانشجویی یا گواهی تدریس یا مدرک تحصیلی مرتبط با دانشگاه جامع علمی کاربردی خود را به همراه نام کامل، شماره تماس و نام شهر خود را تا تاریخ ۱۶ تیرماه ۱٣٩٧ از طریق پیام رسان آی گپ و سروش به شماره ۰٩٩۰٢٧۴۰٨٣۵ بفرستند.

رشته‌های هنری این جشنواره با موضوع ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و آموزه‌های اخلاقی شاهنامه فردوسی عبارت اند از:

شعر، متن ادبی و دلنوشته

تندیس‌سازی و مجسمه‌سازی

حجم‌سازی و عروسک‌سازی

نگارگری، نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط

عکس، فیلم و پویانمایی (انیمیشن)

نوشت‌افزار، نرم‌افزار و بازی‌های کامپیوتری

هنرمندانی که اثرهای هنری‌شان از سوی داوران برگزیده می‌شوند باید پس از اعلام نتیجه‌های داوری تا تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۷ اصل اثرهای خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان حافظ و استاد نجات اللهی، اداره‌کل تربیت‌ بدنی سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی بفرستند.

براساس این خبر، نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی پاسداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو بخش ورزشی و ادبی هنری از ٢٣ تا ٢۶ تیرماه. ۱٣٩٧ در مرکزهای فرهنگی و دانشگاهی اردبیل به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 958969

وب گردی

وب گردی