همدان سابقه موفقی در حوزه تاریخی و گردشگری دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان نیز ضمن معرفی استان گفت: همدان بالغ بر ۵۰۰ سال به عنوان پایتخت دولت مادها و هخامنشیان بوده و سابقه موفقی در حوزه تاریخی و گردشگری دارد.

به گزارش ایسکانیوز، آرتاشس تومانیان ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک مسئولان استان در راستای رویداد همدان ۲۰۱۸ که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان و با حضور مدیران و روسای اقتصادی و گردشگری استان همدان برگزار شد، گفت: این جلسه اولین حضور ما در همدان است و ما بسیار مشتاق هستیم تا ارتباطات متقابل بین دو کشور را گسترش دهیم.

سفیر ارمنستان در ایران افزود: ما از استانهای دیگری هم قبل از همدان بازدید کردیم که خوشبختانه ماحصل همه آنها ارتباطات متقابل و افزایش مراودات بوده است.

تومانیان با اشاره به توانمندی های ارمنستان و زمینه های خوب سرمایه گذاری در این کشور گفت: امیدوارم شاهد افزایش مراودات اقتصادی ایران و ارمنستان باشیم.

وی با اشاره به زمینه های اقتصادی و علمی دو کشور بیان کرد: فرصت های خوبی برای افزایش میزان ارتباطات در این دو حوزه بین کشور ایران و ارمنستان وجود دارد.

وی گفت: همدان از مراکز فرهنگی ایران و دنیاست و هر کجا که علم پیشرفت داشته باشد می تواند در سایر حوزه ها نیز موثر باشد.

سفیر ارمنستان در ایران گفت: دو کشور ایران و ارمنستان از لحاظ مساحت و جمعیت با هم قابل مقایسه نیستند اما یکیسری زمینه های مشترک بین دو کشور وجود دارد که تلاش می کنیم همکاری ها را در این حوزه ها گسترش یابد.

وی در ادامه صحبت های خود افزود: مردم ارمنستان از لحاظ فرهنگی، یکی از زبانزدترین ملت ها در دنیا هستند و در زمینه فناوری اطلاعات و IT ارمنستان دارای زمینه های خوبی برای برقراری ارتباطات متقابل است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان نیز ضمن معرفی استان گفت: همدان بالغ بر ۵۰۰ سال به عنوان پایتخت دولت مادها و هخامنشیان بوده و سابقه موفقی در حوزه تاریخی و گردشگری دارد.

علی اصغر زبردست افزود: امروز در حال حرکت به سمت صنعتی شدن هستیم و از آنجاییکه جمهوری اسلامی ایران ارتباطات خوبی با کشور دوست، ارمنستان دارد امیدواریم بتوانیم در بخش های مختلف اقتصادی ارتباطات متقابل دو کشور را محکم و عمیق تر کنیم.

وی عنوان کرد: در حوزه گردشگری نیز دو کشور ارتباطات خوبی با هم دارند و شاهد هستیم که میتوانیم در خصوص رفت و آمد مردم استان همدان به ارمنستان نیز اقداماتی را انجام دهیم و از این طریق تراز اقتصادی دو کشور را بهبود بخشیم.

زبردست گفت: در بخش کشاورزی؛ استان همدان در تولید سیر، سیب زمینی، گردو و کشمش دارای رتبه های برتر کشوری است و با توجه به اینکه کشور ارمنستان نیز در بخش تولیدات کشاورزی و سبزیجات فعال است می توانیم ارتباط دو کشور را در این حوزه گسترش دهیم و محصولات را برای صادرات به اروپا آماده کنیم.

وی افزود: کشور ارمنستان یکی از کشورهای مهم در حوزه تحقق اهداف تجاری برای ما است و امیدواریم با حمایت های سفیر کشور ارمنستان بتوانیم در آینده ای نزدیک ارتباطات تجاری دو کشور را توسعه دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به وجود ذخایر غنی معدنی و مواد شیمیایی و همچنین وجود تنوع سنگهای تزیینی در استان همدان بیان کرد: در حال حاضر ۲۴ نوع تنوع معدنی در استان داریم که می توانیم در حوزه فرآوری با هم ارتباط برقرار کنیم.

901/900

کد خبر: 958981

وب گردی

وب گردی