با نخستین ناملایمات نباید میدان را رها کرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید با نخستین ناملایمات میدان را رها کنید باید امید داشته و جهت پیشرفت منطقه مبارزه کنید. 

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد احمدی در نشست با اعضای یکی از سمن های فعال استان افزود: سیاست دولت حمایت و تقویت سازمان های مردم نهاد است و سمن ها به عنوان بازوان توانمند و یاران دولت همواره مورد حمایت دولت تدبیر و امید قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از پیشینه تاریخی و تمدن غنی برخوردار است، اظهار کرد: آثار به جامانده در شهرستان کهگیلویه بزرگ شامل چرام، لنده، دهدشت و بهمئی حاکی از آن است که آیه های مدنی و مدنیت این استان عمدتا در شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت بوده است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی کمپین زیباسازی در شهر دهدشت را یک حرکت قابل تحسین دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می رود سایر جوان ها نیز در این عرصه ورود پیدا کنند و برای تغییر و زیباسازی چهره شهر و زادگاه خود اقدام کنند .

احمدی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم پیشینه تاریخی و ظرفیت های محیطی، نیروی انسانی کارآمد و سرمایه گذاری های دولت شهرستان کهگیلویه آنطور که باید و شاید پیشرفت محسوسی نداشته و با جایگاهی که شایسته این مردم باشد، فاصله دارد .

وی ادامه داد: در طول ۹ ماه خدمت در این استان ۴ بار به شهرستان کهگیلویه سفرکرده ام و از نزدیک ظرفیت ها و نقاط ضعف و قوت شهرستان را مورد ارزیابی قرار داده ام .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه پتروشیمی دهدشت انجام شده است، عنوان کرد: وضعیت این پتروشیمی به شکل جدی پیگیری می شود . اقدامات اولیه لازم برای نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت انجام شده است و بدون شک با بهره برداری از آن زمینه اشتغال تعدادی از جوانان این منطقه فراهم و محور تولید برق پاک در دهدشت می شود .

احمدی بیان کرد: به صورت مستمر از پروژه های در دست اجرا در شهرستان های استان بازدید می شود و مشکلات را به صورت جداگانه بررسی و جهت رفع آن اقدام می شود .

وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به دهدشت غربی به پیمانکار واگذار شده است، تاکید کرد: براساس بازدید که از شهرک های صنعتی شهرستان از جمله کارخانه آجر دهدشت انجام شده کمک های لازم برای رفع مشکلات آنها انجام می شود . به دنبال این هستیم که شهرستان کهگیلویه با توجه به این ظرفیت های تمدنی یک حرکت قابل توجه داشته باشد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا جوان های یک منطقه دلسوزانه وارد کاری نشوند اتفاق خاصی نمی افتد . متاسفانه به جای اینکه یک همگرایی برای رشد وجود داشته باشد برخی به دلیل منافع سطحی، مردم را مقابل هم قرار داده اند و به جای معطوف کردن این انرژی ها زمینه گسست اجتماعی را فراهم می کنند .

احمدی افزود: امید است بتوانیم این مسائل را به حاشیه ببریم زیرا اولویت اول توسعه منطقه است .جوانان می توانند نقش موثرتری در این راستا ایفا کنند و باید با محوریت مقابله با طایفه گرایی و طیف گرایی و وفاق و همدلی جهت رشد استان تلاش کنند .

وی اظهارکرد: همه طوایف و افکار برای ما قابل احترام هستند و برای توسعه استان نیازمند یک خرد جمعی هستیم . اگر شهری مردم زیبا دلی دارد باید منظر زیبایی هم داشته باشد و جهت تحقق این موضوع مردم نیز باید ادامه دهنده راه شما باشند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر شهری از امکانات و فضای سبز خوبی برخوردار باشد مردم بهتر می توانند در آن شهر تنفس و زندگی کنند و این نگاه باید در جامعه تبیین شود .

احمدی با اشاره به آسیب های بیکاری در جامعه، خاطرنشان کرد: جوانان چند نسل قبل علاوه بر بیکاری جنگ را نیز تجربه کردند و امید است جوانان امروز با شجاعت و مقاومت مردانه به میدان بیایند و از افکار و استدلال های عاقلانه خود حمایت کنند .

وی خطاب به اعضای سمن بلادشاپور گفت: این از خود گذشتگی شما و مقدم شمردن دردهای جامعه بر مشکلات خود با توجه به شرایط موجود قابل تحسین است . باید فرهنگ حمایت از سمن ها در جامعه نهادینه شود و تراز فکری خود را در این راستا بالا ببریم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ساختار سمن ها برای توسعه لازم است، بیان کرد: نگران برخوردها، سرکوب ها و کم توجهی ها نباشید متاسفانه برخی از مسئولان در خواب هستند و بدون شک اگر برخی از این خواب بیدار شوند سرعت رشد جامعه افزایش پیدا می کند .

احمدی در خصوص نحوه برخورد با مدیران، عنوان کرد: بنده تنها از مدیران انتظار دارم که برنامه محور باشند و نسبت به مردم دغدغه مند و در راستای توسعه استان تلاش کنند . مدیری که دغدغه داشته و به فکر مردم باشد خروجی کارش مشخص است اما اگر نباشد وضعیت جور دیگر است .

وی تاکید کرد: نباید با نخستین ناملایمات میدان را رها کنید باید امید داشته و جهت پیشرفت منطقه مبارزه کنید .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سمن ها یک ساختار غیردولتی و مردم پایه هستند، خاطرنشان کرد: بدون شک دولت از سمن ها حمایت می کند و بخشی از این حمایت می تواند مادی باشد .

احمدی ادامه داد: دفتر امور اجتماعی استانداری از سال گذشته تاکنون ۶۰ قرارداد در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... با سازمان های مردم نهاد استان منعقد کرده اند و استانداری براساس طرح های ارائه شده به این سمن ها در حد توان کمک مادی می کند .

وی بیان کرد: ما از ایده های نو و مردم پایه سمن ها استقبال می کنیم و این کمک های مادی را در اختیار سمن ها قرار می دهیم که ایده های نو و خلاقانه خود را که فراتر از ساختارهای نهادهای دولتی است با تکیه بر توان مردمی در جامعه پیاده کنند . انتظار می رود اعضای سمن خود را افزایش داده و ایده های بیشتر و جدیدتری در راستای توسعه منطقه را ارائه دهید .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما علاوه بر طرح های اقتصادی و گازرسانی به تمام مناطق شهری و روستایی چند برنامه ویژه برای محرومیت زدایی در استان داریم که بنیاد مستضعفان بزرگ ترین شرکت غیردولتی حمایتی در کشور در لنده مشغول پیاده سازی این طرح است .

احمدی خطاب به اعضای این سمن، گفت: می توانید از نزدیک فعالیت های بنیاد مستضعفان را رصد کرده و برای کمک به توسعه استان فعالیت های مکمل آنها را انجام دهید . دلسرد نشوید و مردانه پای تصمیم های خود ایستاده و برنامه محور باشید .

وی بیان کرد: هیچ مسئولی نباید بین سمن ها تبعیض قائل شود و همه برابر هستند و باید از ظرفیت همه این سمن ها استفاده کنند و برخورد سلیقه ای در این خصوص قابل قبول نیست . هر سازمان مردم نهادی که دارای مجوز است باید در جلسات مربوط به این حوزه دعوت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سعه صدر صحبت های این جوانان دلسوز و دغدغه مند را شنید و پس از آن با نگاه پدرانه با آنها به گفتگو پرداخت .

901

کد خبر: 958990

وب گردی

وب گردی