دانشگاه‌ها  نقش موثری در تحقق برنامه‌های اقتصاد دانش بنیان دارند

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش موثر دانشگاه‌ها در تحقق برنامه‌های اقتصاد دانش بنیان گفت: تبریز با داشتن دانشگاه‌های مادر با قدمت بیش از 70 سال، صنایع بزرگ و صنعتگران بین‌المللی، امروز باید بتواند سرمدار تحول در عرصه‌های دانش بنیان باشد. 

به گزارش ایسکانیوز، مجید خدابخش در جلسه هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، از برگزاری ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در نیمه نخست آبان‌ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه طی سال‌های متمادی از نظر کمی و کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته است و برای ششمین سال متوالی انتظار داریم این نمایشگاه با محوریت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و با تأکید بر افزایش کیفی فرآیندهای حاکم بر آن برگزار شود.

وی با اشاره به این‌که نمایشگاه ربع رشیدی باید با هدف تجاری‌سازی و اشتغالزایی برگزار شود، اظهار کرد: عرصه دانش‌بنیان بهترین فرصت برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده و باید این بخش با قدرت در استان پیگیری شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش موثر دانشگاه‌ها در تحقق برنامه‌های اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: تبریز با داشتن دانشگاه‌های مادر با قدمت بیش از 70 سال، صنایع بزرگ و صنعتگران بین‌المللی، امروز باید بتواند سرمدار تحول در عرصه‌های دانش بنیان باشد.

خدابخش با بیان این‌که جایگاه آذربایجان‌شرقی در خصوص تعداد شرکت‌های دانش بنیان و گردش مالی این شرکت‌ها شایسته نیست، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها تا به امروز نتوانسته‌اند انتظارات جامعه را در این رابطه پاسخ دهند و به‌منظور پیگیری این موضوع هر هفته بازدید از آخرین وضعیت فعالیت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها خواهیم داشت و طی جلسات هفتگی این مهم مورد بازبینی و بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

وی ایجاد ارزش افزوده را نیاز امروز اقتصاد، صنعت و تولید دانست و گفت: متأسفانه کشور ما امروز نه سنتی است و نه مدرن و این باعث مشکلات عدیده‌ای در عرصه صنعت و تولید شده است، هم‌چنین این رویه‌ها در ادارات ما نیز مشهود هستند، از این‌رو باید برای عبور از این شرایط فرآیندهای حاکم را اصلاح کرده و به سمت دانش روز دنیا حرکت کنیم.

خدابخش حمایت از جوانان خوش فکر کارآفرین را ضروری دانست و گفت: امروز جوانان ما توانسته‌اند در همین استان با برندهای مطرح دنیا ارتباط برقرار کرده و بخشی از تولید را بر عهده بگیرند و این مهم نیازمند حمایت همه جانبه مدیران دولتی است.

901/900

کد خبر: 958992

وب گردی

وب گردی