واعظی :دولت قصد عضویت در FATF ندارد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: عصر امروز جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور و همه مدیران دولت در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص نامه رئیس‌جمهور به سران اروپایی اظهار داشت: با توجه به سپری شدن بسته پیشنهادی از سوی اروپا، ما با دوستان وزارت خارجه به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه های خودمان را با توجه به زمان کم باقی مانده در نامه‌ای به رئیس‌جمهور فرانسه، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه ما پاسخی از این نامه نمی‌خواستیم و صرفا برای اعلام مواضع بود، افزود: محتوای این نامه در راستای سیاست های نظام است تا بتوانیم از ادامه برجام به نحو احسن بهره برداری کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص جلسه امروز هیئت دولت تصریح کرد: قسمت قابل توجهی از وقت امروز صرف شرایط روز کشور شد. مسائلی در فضای مجازی و شبکه های خارجی در حال القاء است که رئیس جمهور از مسئولان خواست بیشتر با مردم صحبت کنند.

واعظی عنوان کرد: ساعت ۱۸ امروز نیز جلسه‌ای با حضور همه مدیران دولت در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و رئیس جمهور نیز حضور خواهند یافت و صحبت هایی نیز مطرح خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به شایعات در فضای مجازی تصریح کرد: گفته شده که مسئولین در خارج از کشور حساب بانکی دارند که اصلا صحیح نیست و حتی برخی که از آنها اسم برده شده بود اعلام کردند که اگر چنین حسابی وجود دارد همه موجودی آن برای کسانی که این موضوعات را مطرح می کنند باشد.

وی با اشاره به موضعات مطرح شده در جلسه امروز هیئت دولت، گفت: یک طرحی الان در مجلس درباره بازنشستگی مطرح است و ما در دولت صحبت کردیم که طرحی که نمایندگان محترم طراحی کردند و کلیاتش تصویب شده است در این طرح برای اینکه از بازنشستگان استفاده نشود، تبعیض قائل شده اند، در حالی که ما با آن تبعیض در دولت مخالف بودیم و الان اینطور تبلیغ می‌کنند که دولت مخالف آمدن جوانان به سر کار است و نمی خواهد بازنشستگان از سر کار بیرون بروند که به هیچ وجه این چنین نیست.

واعظی افزود: بارها آقای رئیس جمهور اعلام کرده‌اند که حتما از افراد جوان در وزارت خانه ها استفاده شود. ما در مقطعی که دولت را تحویل گرفتیم از تعدادی افراد که نمی‌خواستند در دولت قبل از ما کار کنند و خود را بازنشسته کرده بودند یا بازنشسته شان کرده بودند، استفاده کردیم اما این به معنای آن نیست که دولت فقط باید دست این افراد باشد. بنابراین ما با اصل این طرح که در مجلس مطرح شده مخالفت نداریم اما می گوییم اگر قرار است بازنشستگان نباشند، دیگر در هیچ سمتی نباشند نه اینکه در جایی باشند و در جایی نه، اما اینکه نیروهای جوان تر بیایند کار کنند قطعا ما از آن استقبال می کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص لوایح چهارگانه تصریح کرد: به هیچ وجه بنای ما بر عضویت در FATF نیست. یک اشتباهی که رخ می‌دهد این است که برخی فکر می‌کنند لوایح چهارگانه را دولت دوازدهم تقدیم مجلس کرده درحالی که در دولت دهم لوایحی به مجلس داده‌اند و این لوایح پیش رفته و امروز نوبت تصویب آن است.

وی افزود: این لوایح با FATF متفاوت است پس صراحتا نظر دولت این است که به هیچ وجه ما اعلامی برای عضویت در FATF نداریم و دنبال آن هم نیستیم اما فکر می‌کنیم تصویب این لوایح، که در دولت قبل داده شده، لازم است.

واعظی با اشاره به جلسات روحانی با رهبرانقلاب گفت: هر هفته رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار دارند و دیروز هم دیدار کردند و در این مورد هم صحبت شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص برنامه های دولت برای وضعیت بازار با بیان اینکه اولین برنامه دولت تقویت تولید در کشور است، اظهار داشت: امروز رئیس جمهور دستور دادند تا کلیه کارخانه جات و شرکت هایی که دولتی هستند باید تولید خود را افزایش دهند تا هیچگونه کمبودی در کشور احساس نشود. رئیس جمهور همچنین به وزارت بازرگانی دستور دادند تا اولویت اول مصرف داخلی باشد و مازاد محصولات صادر شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات سرلشکر رحیم صفوی در خصوص دولت، تصریح کرد: البته آقای رحیم صفوی از دوستان خوب ما هستند و فرد بسیار عاقلی هستند. کسانی که تجربه کاری داشته باشند و درس علوم سیاسی خوانده باشند می دانند که نقش دولت تعیین کننده است. اینگونه صحبت ها خلاف بیانات مقام معظم رهبری در چندماه گذشته پیرامون فعالیت های دولت است. اخیرا نیز ایشان دستور دادند که جلسات سران سه قوه تشکیل شود که جلسه بعدی آن نیز شنبه هفته آینده برگزار می شود.

واعظی گفت: اینگونه اظهار نظرها به هیچ چیز کمک نمی کند و وظیفه ما این است که صمیمیت و انسجام را تقویت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص گفتگوی روحانی با مردم، اظهار داشت: هفته آینده پس از سفر اتریش و سوئیس رئیس جمهور تلاش خواهیم کرد تا در روزهای پس از آن برنامه ریزی را برای صحبت رئیس جمهور با مردم داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال ترمیم در کابینه، عنوان کرد: ترمیم در کابینه همیشه مطرح بوده و رئیس جمهور همانگونه که در دولت یازدهم نیز ترمیم داشتند، در این دولت هم خواهند داشت و این نشان دهنده پویایی دولت است و من فکر می کنم در آینده نیز خواهیم داشت.

305

کد خبر: 958995

وب گردی

وب گردی